Mury i mosty – w Skarżysku odbyły się warsztaty dla nauczycieli pracujących z uczniami niepełnosprawnymi

304

Mur i mosty. Uczeń niepełnosprawny w przedszkolu i szkole ogólnodostępnej – taki był tytuł warsztatów dla nauczycieli, jakie odbyły się w Skarżysku-Kamiennej.

Na warsztaty zaprosili wspólnie Kuratorium Oświaty w Kielcach oraz Powiatowe Centrum Rozwoju Edukacji i Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Skarżysku-Kamiennej. Skierowane były do nauczycieli pracujących z uczniami niepełnosprawnymi w ogólnodostępnych przedszkolach i szkołach.

Goci przywitała Marzena Sala, dyrektor PCRE, a po niej do uczestników zwróciła się Świętokrzyska Wicekurator Oświaty Katarzyna Nowacka.

– Jesteśmy tu, aby doskonalić umiejętności, aby potem skutecznie zorganizować pracę z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Życzę wam, abyście wynieśli wiele korzyści, które pozwolą wprowadzić dobre rozwiązania w szkołach – powiedziała.

Członek zarządu skarżyskiego powiatu Katarzyna Bilska podkreśliła istotę poruszanego tematu, co znalazło potwierdzenie w przedstawianych później statystkach – w Polsce przybywa dzieci z niepełnosprawnością, które mają szczególne potrzeby edukacyjne.

Obecni na warsztatach nauczyciele mieli okazję bliżej poznać tendencje, jakie zachodzą w szkolnictwie dzieci niepełnosprawnych. Poza tym, że ich przybywa, zwiększa się wśród nich odsetek dzieci uczących się w szkołach ogólnodostępnych, a zmniejsza – w szkołach specjalnych.

Prowadzący zapoznawali uczestników z przepisami, zadaniami szkół w zakresie kształcenia specjalnego. Podkreślano ważność nauki dzieci niepełnosprawnych jako element procesu przygotowania ich do życia w społeczeństwie. Zwracano również uwagę na współpracę z rodzicami takich dzieci.

Program warsztatów

  • Przedstawiciele kuratorium – Teresa Kmiecik i Bożena Kwapisz
  • „Tolerancja dla autyzmu” – Małgorzata Dobrowolska-Dąbrowska i Bartosz Rybienik, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Skarżysku-Kamiennej
  • Współpraca nauczycieli z rodzicami dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi – Agata Matysiak i Elżbieta Zarzycka, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Skarżysku-Kamiennej
  • Uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w szkole – Magdalena Świerczyńska i Dorota Ciura, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Skarżysku-Kamiennej
  • Tworzenie Indywidualnych Programów Edukacyjno-terapeutycznych – Dorota Nowak-Małek, Iwona Berus, Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Skarżysku-Kamiennej, Karolina Bujnowska, II Liceum Ogólnokształcące w Skarżysku-Kamiennej
  • Konsultacje indywidualne

 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here