Żyjemy w dobie internetu! Zgodzisz się ze mną, prawda? Dziś całe życie toczy się w świecie online. Da się często słyszeć określenie, że jeśli nie ma Cię na różnego rodzaju social mediach, to nie istniejesz. Brzmi dosyć brutalnie, jednak zastanów się, czy nie ma w tym ziarnka prawdy? Popularność internetu wynika przede wszystkim z jego prostoty. Zdecydowanie ułatwia on funkcjonowanie w zabieganym świecie. Nie trzeba poświęcać całej soboty na chodzenie po galeriach handlowych. Wystarczy rozsiąść się na wygodnej sofie z filiżanką pysznej kawy i oddać się w otchłań sklepów internetowych. Ludzie uwielbiają proste rozwiązania nie wymagające wysiłku! Należy jednak uświadomić sobie jedną kluczową rzecz – internet to nieskończona przestrzeń. Teraz pojawia się jedno zasadnicze pytanie: jak się w niej nie zgubić i trafić do jak największej liczby odbiorców? Poznaj kilka najważniejszych rad!
Krok pierwszy to reklama! Google Ads to szansa na przyciągnięcie szerokiego grona odbiorców
Na wstępie wyjaśnijmy znaczenie reklamy. W XXI wieku praktycznie każdy przedsiębiorca prowadzący swoją własną działalność posiada stronę internetową. Co więcej, coraz większa ilość osób rezygnuje z posiadania stacjonarnego lokalu, ponieważ internetowy sklep oferujący produkty, bądź usługi umożliwia znacznie lepsze dotarcie do większej liczby odbiorców. Ale jak do nich dotrzeć, przecież nie wystarczy tylko stworzyć strony internetowej. Kluczowe znaczenie ma reklama! Stale rosnąca liczba konkurencji na rynku sprawia, że firmy każdego dnia prześcigają się w pomysłach na stworzenie jak najbardziej chwytliwej reklamy. Jeśli zainteresuje ona konkretnego odbiorcę to połowa sukcesu za Tobą! Reklama musi być w pełni dostosowana do konkretnej grupy odbiorczej tzw. person marketingowych. W tym celu wykorzystuje się Google Ads, dawniej nazywane Google Adwords. Ten system reklamowy pozwala na stworzenie przyciągających uwagę reklam tekstowych, produktowych jak i w postaci video. Ustalane są konkretne i najczęściej poszukiwane frazy przez klientów i to właśnie do nich dobierana jest treść. Efekt? Użytkownik po wpisaniu określonej kombinacji słów od razu zauważy reklamę Twojego sklepu, co zwiększa prawdopodobieństwo kliknięcia.
Krok drugi uwzględnij preferencje klientów i wyszukiwarki! Wypróbuj pozycjonowanie stron
Co jeszcze sprawia, że odbiorcy wchodzą na jedną stronę sklepu internetowego, a na drugą nie? Zależne to jest od pozycji w wyszukiwarce Google. Zawsze należy mieć na uwadze to, że użytkownicy nie tracą czasu na dalekie poszukiwania i wybierają to co jest dostępne na wyciągnięcie ręki, czyli na pierwszej stronie Google. Zresztą zastanów się, czy kiedykolwiek szukałeś czegoś np. na szóstej lub siódmej stronie? Wszyscy dobrze znamy odpowiedź! Zależność jest bardzo prosta – im wyższą pozycję będzie miał Twój sklep internetowy, tym bardziej zwiększa się liczba kliknięć i wyświetleń strony. Takie działania z kolei generują większe prawdopodobieństwo, że ktoś skorzysta z produktów lub usług, a Ty zwiększysz swój zysk. Wysoką pozycję w wyszukiwarce Google zapewnia usługa, jaką jest pozycjonowanie stron. Polega to na zoptymalizowaniu treści wyświetlanych na stronie do potrzeb wyszukiwarki Google. Ważne jest to, aby wszystkie treści odpowiadały słowom kluczowym wpisywanym przez klientów. Dodatkowo należy zadbać również o przejrzystość strony internetowej. Jej brak wiąże się z utraceniem wysokiej pozycji. Dlatego właśnie takie usługi jak Google Ads oraz pozycjonowanie stron należy zlecić specjalistom posiadającym nie tylko wieloletnią praktykę w marketingu internetowym, ale także niezbędną wiedzę gwarantującą profesjonalizm w każdym działaniu. Doświadczeni marketingowcy zadbają o zwiększenie Twoich zysków, dobry wizerunek marki, a przede wszystkim wzniosą Twój biznes online na wyżyny! Nie zwlekaj i już dziś wyprzedź swoją konkurencję!
Źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/
Materiał Partnera