adam bodnar
REKLAMA
Scarnet - internet światłowodowy - Skarżysko-Kamienna
Scarnet - internet światłowodowy - Skarżysko-Kamienna
Scarnet - telefonia komórkowa - Skarżysko-Kamienna
Scarnet - telefonia komórkowa - Skarżysko-Kamienna

Podoba Ci się to, co robimy na ProSkarżysko? Więc może postawisz nam kawę? Dziękujemy! :)

Postaw nam kawę na buycoffee.to

Rzecznik Praw Obywatelskich Adam Bodnar odbywa w tym tygodniu spotkania regionalne w województwie świętokrzyskim. Wśród miast, które odwiedził, było też Skarżysko.

Na poniedziałkowym spotkaniu w Miejskim Centrum Kultury dominowali seniorzy, w szczególności słuchacze Uniwersytetu Trzeciego Wieku i Klubu Seniora +. Ponadto pojawili się przedstawiciele rad osiedlowych, którzy swoje problemy już wcześniej upubliczniali przy innych okazjach.

Rzecznik oraz towarzyszący mu inni pracownicy jego urzędu, w tym kierująca Centrum Projektów Społecznych Barbara Imiołczyk, mieli okazję zapoznać się zarówno z osobistymi problemami skarżyszczan, jak też sprawami, które dotykają szersze grono mieszkańców naszego miasta. Obecni mogli też otrzymać poradę prawną.

adam bodnar
Rzecznik Praw Obywatelskich Adam Bodnar
REKLAMA
R-PRO - Budowa domów – Generalny wykonawca

Starsi mieszkańcy Skarżyska zwracali uwagę, że pomimo tego, iż stanowią znaczną część społeczeństwa, nie dostrzega się ich szczególnych potrzeb wynikających z wieku. Wymienili m.in. zbyt mały druk na umowach i dokumentach różnego rodzaju, niedostosowanie przestrzeni publicznej dla osób o organicznej sprawności (np. zbyt niskie perony). Poruszono też sprawę obniżenia tzw. emerytur mundurowych.

Na spotkaniu swoje zastrzeżenia co do działania organów administracji samorządowej zgłosili przedstawiciele rad osiedlowych. Mieszkanki Bzinka, w tym przewodnicząca tamtejszej rady osiedlowej Renata Napora, żaliły się na postępowanie urzędników starostwa przy przebudowie ul. Ponurego, a Ewa Warszawa z Boru m.in. ponownie zwróciła uwagę na nieprawidłowe, jej zdaniem, zachowanie prezydenta miasta w mediach społecznościowych i w korespondencji z mieszkańcami.

Jak powiedział Adam Bodnar, większość ogólnych problemów jest znana jemu i jego urzędowi, i namawiał do konsekwencji w żądaniu respektowania praw przysługujących obywatelom. Radził, aby w sprawach administracyjnych korzystać z różnych narzędzi, jak np. petycja, i zadąć od urzędów prawidłowej realizacji procesu administracyjnego dotyczącego wniosków czy skarg.

Z kolei Barbara Imiołczyk przypominała, że pracownicy administracji mają w większości przypadków większą wiedzę od mieszkańców i powinni służyć pomocą. Jednocześnie zauważyła, że władze lokalne i centralne często tak naprawdę nie znają problemów mieszkańców.

Rzecznik Praw Obywatelskich wskazywał, że podmiotów i urzędów służących pomocą i radą jest sporo i warto korzystać z ich usług. Uczestnicy spotkania mieli do dyspozycji materiały opisujące ich prawa i wskazujące miejsca, gdzie mogą się udać po pomoc.

Do swojego urzędu zapraszały skarżyskie rzeczniczki konsumenta, Monika Czerwińska-Babiarz i Małgorzata Rymarz.

Spotkanie Rzecznika Praw Obywatelskich Adam Bodnara z mieszkańcami Skarżyska to jedno z serii spotkań, jakie odbywają się w całym kraju. W tym tygodniu rzecznik odwiedza miasta województwa świętokrzyskiego.

adam bodnaradam bodnaradam bodnarbarbara imiołczyk