Scarnet - internet światłowodowy - Skarżysko-Kamienna
Scarnet - internet światłowodowy - Skarżysko-Kamienna
Scarnet - internet światłowodowy - Skarżysko-Kamienna
Scarnet - internet światłowodowy - Skarżysko-Kamienna

Na czwartkowej sesji rady powiatu zaprezentowano najbardziej prawdopodobny przebieg tunelu oraz koncepcje ruchu drogowego przy jego końcach.

Koncepcja przewiduje, że po stronie Przydworcowego tunel będzie rozpoczynał się za budynkiem poczty i będzie połączony z ul. Niepodległości, a po stronie Kamiennej wychodził będzie na ulicę Towarową. W tym celu usunięte zostanie część nieużywanych już obecnie torowisk.

Scarnet - zasięg Skarżysko-Kamienna

Na obu końcach tunelu są dwie koncepcje ruchu. Po stronie Przydworcowego obie przewidują wybudowanie ronda łączącego Sokolą z Niepodległości. W jednej koncepcji jest także rondo na skrzyżowaniu Niepodległości z Zielną, a w drugiej go nie ma – możliwy będzie skręt w lewo przy wyjeździe z tunelu. Po stronie Kamienne również są dwa warianty.

Tunel ma mieć długość 108 metrów. Będzie przeznaczony dla pieszych i samochodów (w tym ciężarowych). Zbudowane zostaną też wyjścia na perony. Projektant szacuje koszt tunelu na ponad 50 milionów złotych. Koncepcje wykonała firma „Drogi i Ulice” Biuro Projektowo-Wykonawcze Zenon Kubicki z Kielc.

Krajowy Program Kolejowy przygotowany przez kolej, w którym zawarta jest też budowa tunelu, zakłada zakończenie tej i innych inwestycji do 2023 roku. Budowa tunelu zostanie sfinansowana ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego oraz wkładu własnego PKP.

Grafiki dzięki uprzejmości Starostwa Powiatowego w Skarżysku.

Każdą grafikę można kliknąć w celu powiększenia.

Tunel pod torami - koncepcja
Zenon Kubicki
Tunel pod torami - koncepcja
Niepodległości – wariant 1 – dwa ronda: Sokola i Zielna
Tunel pod torami - koncepcja
Niepodległości – wariant 2 – jedno rondo: Sokola
Tunel pod torami - koncepcja
Towarowa – wariant 1
Tunel pod torami - koncepcja
Towarowa – wariant 2
Tunel pod torami - koncepcja
Koncepcje przekroju tunelu
Tunel pod torami - koncepcja
Szczegóły konstrukcyjne tunelu

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here