Platformy streamingowe: Nowa granica w ewolucji telewizji

377
Obraz Frank Reppold z Pixabay
REKLAMA
Scarnet - internet światłowodowy - Skarżysko-Kamienna
Scarnet - internet światłowodowy - Skarżysko-Kamienna
Scarnet - telefonia komórkowa - Skarżysko-Kamienna
Scarnet - telefonia komórkowa - Skarżysko-Kamienna

Podoba Ci się to, co robimy na ProSkarżysko? Więc może postawisz nam kawę? Dziękujemy! :)

Postaw nam kawę na buycoffee.to

Dziś do dyspozycji mamy wiele różnych rodzajów rozrywek. Są one na wyciągnięcie ręki dla każdego. Możemy grać w gry wideo albo oglądać YouTube’a. Dostępne są też gry kasynowe online, w które można zagrać za pośrednictwem innowacyjnych kasyn online, a wszystko to bez wychodzenia z domu i bardzo wygodny sposób, bo przykładowo w GGBet login wcale nie jest potrzebny do tego, aby zalogować się do konta i grać — można to zrobić za pomocą mediów społecznościowych. Niemniej jednak pomimo dostępności wielu nowoczesnych rozrywek, jedną z najpopularniejszą z nich nadal od wielu lat pozostaje oglądanie telewizji.

Telewizja to rozrywka, która jest znana od bardzo dawna i dla wielu jest dziś kluczową formą spędzania wolnego czasu. Wieczorne leżenie na kanapie przed telewizorem w akompaniamencie ulubionego programu telewizyjnego lub serialu, to coś, co praktykuje wiele osób na świecie. Na przestrzeni lat telewizja przeszła znaczną ewolucję pod względem jakości prezentowanych treści i zaawansowania telewizorów. Nie da się jednak ukryć, że najistotniejsza ewolucja w telewizji miała miejsce w ostatnich latach, kiedy to na rynku pojawiły się usługi przesyłania strumieniowego. Zrewolucjonizowały one sposób konsumpcji treści i wyznaczyły nową granicę w ewolucji telewizji, otwierając erę wygody i personalizacji.

Czym są usługi przesyłania strumieniowego?

Aby lepiej zobaczyć, jak telewizja ewoluowała w ostatnim czasie w związku z pojawieniem się usług przesyłania strumieniowego, warto na początek wyjaśnić, czym tak naprawdę one są. W gruncie rzeczy to platformy cyfrowe, które pozwalają na dostęp do szerokiego zakresu treści, takich jak filmy, seriale i programy telewizyjne. Wszystko to za pośrednictwem internetu, z wykorzystaniem komputera lub aplikacji. Na rynku mamy dziś wiele platform streamingowych, a do najpopularniejszych z nich zaliczają się:

  • Netflix,
  • Amazon Prime Video,
  • Disney+,
  • HBO Max,
  • Apple TV.

Usługi te oferują zgoła inne możliwości niż tradycyjna telewizja. Przede wszystkim oferują dostęp do treści na żądanie — w dowolnym miejscu i czasie. Ponadto pozwalają cieszyć się treściami na dowolnym urządzeniu, na przykład na komputerze lub smartfonie. Oferują ogromny wybór różnorodnych treści i bardzo często posiadają mechanikę spersonalizowanych rekomendacji, które bazują na historii oglądania. Tego typu usługi dostępne są w modelu subskrypcji, czyli osoba płaci miesięczny abonament i w zamian dostaje nieograniczony dostęp do treści, bez konieczności męczenia się z reklamami.

Ogromna różnorodność i oryginalne treści

Jednym z najistotniejszych atutów platform streamingowych jest fakt, że wykupując subskrypcję, uzyskujemy dostęp do ogromnej ilość różnorodnych treści. Możemy znaleźć tam największe kinowe hity, topowe seriale, filmy dokumentalne, reality show, a także bajki. Różnorodność jest tak duża, że dosłownie każdy użytkownik znajdzie coś dla siebie.

Platformy streamingowe nie ograniczają się jednak wyłącznie do zewnętrznych produkcji, bo produkują one także swoje, oryginalne treści. Prym pod tym względem wiedzie oczywiście Netflix, który regularnie wypuszcza nowe autorskie treści. Serwisy przeznaczają na to ogromne funduszy, ale gra jest warta zachodu — dzięki temu przyciągają do siebie jeszcze więcej widzów. Fakt różnorodności i dostępności oryginalnych treści o wysokiej jakości sprawił, że serwisy streamingowe bardzo wysoko postawiły poprzeczkę tradycyjnej telewizji.

Personalizacja rekomendacji

Inną istotną zaletą platform streamingowych jest możliwość bardzo wygodnego odkrywania nowych treści. Jako że serwisy posiadają wbudowane algorytmy, które na bieżąco badają nawyki i preferencje użytkowników w zakresie oglądania, mogą one przygotowywać spersonalizowane rekomendacje, które będą dostosowane do indywidualnych potrzeb.

Tym samym, korzystając z takich platform jak Netflix, możemy bez problemu odkrywać nowe, nieznane dotąd treści, które będą pasowały do naszych preferencji. Nie musimy więc z uporem maniaka przekopywać się przez obszerną biblioteką filmów, seriali i innych treści, aby znaleźć coś ciekawego, bo dostaniemy to zwyczajnie jak na tacy — w widoku głównym, od razu po wejściu do serwisu. Niezależnie od tego, jaki rodzaj treści preferujemy, platformy po prostu podpowiedzą nam, co warto obejrzeć, dzięki czemu niejednokrotnie trafimy na istne perełki, które w normalnych warunkach z pewnością byśmy przeoczyli albo nigdy się o nich nie dowiedzieli.

Koniec z oczekiwaniem

Dla wielu osób najważniejszą zaletą serwisów streamingowych jest to, że pozwalają one oglądać treści, kiedy chcemy i jak chcemy. Dzięki nim czasy, w których musieliśmy spieszyć się do domu, aby zdążyć na swój ulubiony program telewizyjny lub serial, bezpowrotnie minęły. Dziś nie musimy ustawiać sobie życia pod treści telewizyjne, bo mamy je na po prostu na wyciągnięcie ręki — możemy wyciągnąć smartfona i oglądać film lub serial na przykład w pociągu, lub podczas przerwy w pracy. Nie musimy też czekać na kolejne odcinki naszego ulubionego serialu, bo nic nie stoi na przeszkodzie, aby „sieknąć” sobie cały sezon… na przykład w jeden wieczór.

Wyzwania i możliwości

Rozwój usług przesyłania strumieniowego rodzi dużo wyzwań i możliwości przed całą branżą telewizyjną. Największe wyzwania czekają tradycyjną telewizję, bo ta musi dostosować się do panujących trendów, aby nie wypaść z rynku. To jednak sprawia, że przed klasycznymi sieciami telewizyjnymi otwierają się możliwości inwestycji i polepszenia jakości usług, bo innowacyjne modele biznesowe serwisów streamingowych niejako pobudziły biznesową kreatywność całej branży. Niemniej jednak wyzwania czekają też usługi streamingowe, bo konkurencja na rynku staje się coraz większa i walka o klientów będzie jeszcze bardziej zażarta.