Jazda na suwak przed wiaduktem
Scarnet - internet światłowodowy - Skarżysko-Kamienna
Scarnet - internet światłowodowy - Skarżysko-Kamienna
Scarnet - telefonia komórkowa - Skarżysko-Kamienna
Scarnet - telefonia komórkowa - Skarżysko-Kamienna

Podoba Ci się to, co robimy na ProSkarżysko? Więc może postawisz nam kawę? Dziękujemy! :)

Postaw nam kawę na buycoffee.to

Przy okazji dnia Wszystkich Świętych i wzmożonego ruchu drogowego ożywiła się dyskusja, czy jadąc od strony Kamiennej kierowcy powinni przed wiaduktem nad torami stosować zasadę jazdy na suwak.

Jazda na suwak jest już obowiązkowa:

Jazda na suwak jest już obowiązkowa!

 

REKLAMA
Dziękuję za Wasze poparcie. Bądźmy razem. Budujmy wspólnie  - Bartosz Bętkowski
Dziękuję za Wasze poparcie. Bądźmy razem. Budujmy wspólnie  - Bartosz Bętkowski
Dziękuję za Wasze poparcie. Bądźmy razem. Budujmy wspólnie  - Bartosz Bętkowski
Dziękuję za Wasze poparcie. Bądźmy razem. Budujmy wspólnie  - Bartosz Bętkowski

Korek w tym miejscu tworzy się w każdy dzień roboczy około godz. 15. Sznur samochodów niejednokrotnie sięga aż ul. Towarowej. 1 Listopada i w dni sąsiednie korek zaczynał się już na 1 Maja, w okolicach ul. Staszica.

Na suwak czy nie? Oto jest pytanie!

Wielu kierowców sugeruje, że na odcinku ul. Piłsudskiego przed wiaduktem powinno się stosować jazdę na suwak, co pozwoli rozładować korek i upłynnić jazdę. Dyskusja na ten temat pojawiła się m.in. na Facebooku. Przeciwnicy takiego rozwiązania twierdzą, że niewiele to pomoże, a poza tym każdy powinien czekać.

Skutkuje to tym, że samochody chcące włączyć się na prawy pas przed wiaduktem często nie są wpuszczane przez jadących tym pasem. W rezultacie niesłusznie obrywa się też kierowcom, którzy wjeżdżają w Piłsudskiego od Ekonomii i nie mają innego wyjścia, jak próbować włączyć się do ruchu w ten sposób.

Wielu kierowców nic sobie nie robi z kolejki i objeżdża sznur samochodów. Podobnie robią kierowcy spoza Skarżyska, nie znając lokalnej niepisanej zasady, że w tym miejscu wypada stanąć w kolejce.

Zarząd powiatu pochyli się nad tematem

Jak powiedziała nam Anna Leżańska, członek zarządu powiatu, sprawa ewentualnego postawienia znaku będzie poruszana wspólnie z Zarządem Dróg Powiatowych. Brane pod uwagę będzie też zdanie policji. Jednak to, czy znak sugerujący jazdę na suwak w tym miejscu się pojawi, w tym momencie jeszcze nie wiadomo. Interwencję w tej sprawie zapowiedział na Facebooku radny rady miasta Adam Ciok.

Jazda na suwak, zwana też jazdą na zakładkę lub metodą zamka błyskawicznego, polega na tym, że auta jadą równoległe dwoma lub więcej pasami aż do zwężenia i jadące z lewej strony są naprzemiennie wpuszczane przez auta z prawego pasa.

Wymieniane są następujące korzyści stosowania tej metody:

  • zmniejszona jest sumaryczna długość korka,
  • możliwy jest szybki przejazd pojazdom uprzywilejowanym
  • poruszanie się na równych zasadach redukuje agresję kierowców
  • odpowiednio wykonany manewr powoduje zachowanie przepustowości zwężenia jezdni

Jazda na suwak wkrótce obowiązkowa?

Póki co, w polskim prawie o ruchu drogowym nie ma przepisu, ani oficjalnego znaku drogowego, który zmuszałby do jazdy na suwak. Jeśli taki znak gdzieś stoi, zazwyczaj jest na nim dopisek „zalecana jazda na suwak”. Zastosowanie się do niego, i do jazdy na suwak w ogóle, leży tylko i wyłącznie w gestii kierowców.

Jednak, jak podają ogólnopolskie media, Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa zamierza jazdę na suwak uczynić obowiązkowym przepisem. Prace nad tym ponoć trwają. Kiedy i czy w ogóle taki obowiązek się pojawi, nie wiadomo.

A jakie jest Wasze zdanie na ten temat? Zapraszamy do udziału w ankiecie i komentowania.

Co sądzisz o jeździe na suwak przed wiaduktem nad torami?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...

wiadukt-jazda-na-suwak-002wiadukt-jazda-na-suwak-003wiadukt-jazda-na-suwak-004wiadukt-jazda-na-suwak-005wiadukt-jazda-na-suwak-006

4 KOMENTARZE

  1. Ci jadący od Ekonomii, nie mają innej możliwości jak wjazd na lewy pas, co będzie gdy okaże się, że lewy jest tak samo zajęty jak prawy? Bo przecież „Jazda na suwak, polega na tym, że auta jadą równoległe dwoma lub więcej
    pasami aż do zwężenia i jadące z lewej strony są naprzemiennie
    wpuszczane przez auta z prawego pasa.” Jak znam życie i miejscowych buraków, od stacji aż po wiadukt oba pasy będą zajęte w godzinach szczytu… i zamiast ułatwienia np. dla karetki, autobusu itp., to będą odwrotne skutki od tych zamierzonych

    • też tak uważam, ten pas powinien być wolny dla pojazdów uprzywilejowanych oraz samochodów skręcających od ulicy Ekonomii!!! W przeciwnym razie oba pasy, w godzinach największego ruchu, będą zajęte a wąskie gardło jakim jest wiadukt tego nie jest w stanie szybciej rozładować.

      • Tylko, że cała ulica powinna mieć taką szerokość, że w razie przejazdu karetki czy straży, auta mogą rozjechać się na boki i uprzywilejowany przejeżdża środkiem tak ja na ulicach z jednym pasem w każdym kierunku.

        • Tak, cała ulica powinna mieć…. ale nie ma!
          A wiadukt nie z gumy i się w szerz nie rozciągnie……. nie wspominając o tym, że tuż za nim są światła, które blokują auta stojące na wiadukcie. Nic tu się nie rozładuje, dopóki po drugiej stronie wiaduktu będą światła zamiast ronda.

Comments are closed.