Pochodząca ze Skarżyska-Kamiennej wokalistka zaśpiewała w jednym utworów płyty Michała Urbaniaka „For Warsaw with Love”. Ona napisała słowa piosenki, a na pianinie zagrał Herbie Hancock, słynny amerykański jazzman.
Patrycja Zarychta wykonuje utwór „Don’t you even know”, do którego napisała słowa. W utworze pojawia się też, poza Michałem Urbaniakiem, Herbie Hancock.
Płyta „For Warsaw with Love”, której autorem jest Michał Urbaniak, zostanie wydana dla uczczenia 75. rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego. Ukaże się w piątek 26 lipca 2019 roku.
– Przyznam szczerze, że twórczość Herbiego Hancocka towarzyszy mi od dziecka, szczególnie bliskie dla mnie są jego ostatnie albumy. Nigdy jednak, nawet będąc na jego koncertach, nie przeszło mi przez myśl, że będę mogła z nim kiedyś znaleźć się w jednym utworze z legendą jazzu. Jutro odbywa się premiera płyty, a ja nadal nie mogę uwierzyć w to, że ta historia dzieje się naprawdę. Mimo że nie spotkaliśmy się osobiście przy nagraniu tego utworu, to jednak mam nadzieję, że nadarzy się jeszcze ku temu okazja. Nigdy nie sądziłam, że będzie mi dane współpracować z muzykami z tzw. za wielkiej wody, ale w dzisiejszych czasach naprawdę nie ma znaczenia, czy pochodzimy z małej miejscowości czy dużej, bo internet i współczesna technika pozwala nam na spotkania z ludźmi praktycznie tu i teraz i te granice zupełnie się zacierają. Rzeczywistość wyprzedziła moje marzenia, a może po prostu to marzenie było dla mnie tak nierealne, że odeszło gdzieś zupełnie na bok. To też dla mnie nauka, żeby nie ograniczać się w marzeniach, bo nie wiadomo kiedy a one się spełniają. Warto mierzyć wysoko i spełniać swoje marzenia – mówi Patrycja Zarychta.
Gościnnie na płycie wystąpili inni wybitni muzycy m.in. Marcus Miller, Michael „Patches” Stewart, David Gilmore, Al MacDowell, The Mad Stuntman, Walter West, D-Train and Lenny White.
Herbie Hancock jest laureatem wielu nagród, w tym Oscara za muzykę do filmu Round Midnight z 1986. Jest także uważany obok McCoy Tynera, Keitha Jarretta i Chicka Corei za jednego z czterech wielkich pianistów późnego modern jazzu, którzy wywarli największy wpływ na grę na tym instrumencie. Przedmiotem podziwu jest zwłaszcza jego inwencja rytmiczna i improwizacyjna. Od ponad trzydziestu lat tworzy on muzykę zarówno o charakterze czysto jazzowym, jak i będącą pod mniejszym lub większym wpływem popu, rapu i techno.