Na czwartkowej sesji rady powiatu zaprezentowano najbardziej prawdopodobny przebieg tunelu oraz koncepcje ruchu drogowego przy jego końcach.
Koncepcja przewiduje, że po stronie Przydworcowego tunel będzie rozpoczynał się za budynkiem poczty i będzie połączony z ul. Niepodległości, a po stronie Kamiennej wychodził będzie na ulicę Towarową. W tym celu usunięte zostanie część nieużywanych już obecnie torowisk.
Na obu końcach tunelu są dwie koncepcje ruchu. Po stronie Przydworcowego obie przewidują wybudowanie ronda łączącego Sokolą z Niepodległości. W jednej koncepcji jest także rondo na skrzyżowaniu Niepodległości z Zielną, a w drugiej go nie ma – możliwy będzie skręt w lewo przy wyjeździe z tunelu. Po stronie Kamienne również są dwa warianty.
Tunel ma mieć długość 108 metrów. Będzie przeznaczony dla pieszych i samochodów (w tym ciężarowych). Zbudowane zostaną też wyjścia na perony. Projektant szacuje koszt tunelu na ponad 50 milionów złotych. Koncepcje wykonała firma „Drogi i Ulice” Biuro Projektowo-Wykonawcze Zenon Kubicki z Kielc.
Krajowy Program Kolejowy przygotowany przez kolej, w którym zawarta jest też budowa tunelu, zakłada zakończenie tej i innych inwestycji do 2023 roku. Budowa tunelu zostanie sfinansowana ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Świętokrzyskiego oraz wkładu własnego PKP.
Grafiki dzięki uprzejmości Starostwa Powiatowego w Skarżysku.
Każdą grafikę można kliknąć w celu powiększenia.