W ramach remontu linii kolejowej nr 25 ze Skarżyska-Kamiennej do Sandomierza przebudowane zostaną m.in. peron 3 na dworcu w Skarżysku-Kamiennej i stacja Skarżysko-Kościelne.
Peron 3 na dworcu w Skarżysku zniknął już prawie całkowicie. Nie ma wiaty i asfaltowej nawierzchni. Zostanie on w zasadzie zbudowany od nowa.
Przebudowa jednego peronu stacji Skarżysko-Kościelne jest już na ukończeniu. Trwają prace na torach w okolicy, co skutkowało niedawnym zamknięciem przejazdu przez tory ulicą 1 Maja.
Perony obu stacji zostaną podwyższone, aby można było łatwiej wsiadać do pociągów i wysiadać z nich. Infrastruktura będzie też dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Peron zostanie z powrotem oddany do użytku na początku lutego 2019 roku.
Peron 3 w Skarżysku będzie oddany z opóźnieniem:
Peron 3 na dworcu PKP w Skarżysku będzie oddany z dużym opóźnieniem
Prace wykonywane są w ramach remontu linii kolejowej nr 25, dzięki czemu poprawie ulegnie nie tylko infrastruktura na stacjach, ale też czas przejazdu. Remont tego odcinka linii kolejowej nr 25 to jeden z etapów przebudowy kolejowej Magistrali Wschodniej.
Roboty na linii Skarżysko-Kamienna – Sandomierz planowane są do 2021 roku. Pociągi pasażerskie pojadą z prędkością 120 km/h, a towarowe 80 km/h, co skróci czas przejazdu. Wartość prac na ww. linii to blisko 380 milionów złotych netto. Finansowanie inwestycji pochodzi z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
Trwające prace do dopiero początek dużych zmian na skarżyskim dworcu i jego otoczeniu. Wkrótce rozpocznie się budowa tunelu pieszo-rowerowego pod torami, a w ramach tych prac przebudowane zostaną pozostałe dwa perony.
Budynek dworca PKP w Skarżysku-Kamiennej również zostanie wyremontowany.
Dopełnieniem tego będzie przebudowa wiaduktu drogowego nad torami w ciągu ulicy Piłsudskiego, której towarzyszyć będą inne inwestycje związane ze zrównoważonym transportem.