Wiemy już, że nie będzie tunelu w takim kształcie, jakim planowano. Kolejarze zrezygnowali z pierwotnej koncepcji, uznając ją za problematyczną.
Przedstawiciele starostwa i miasta uczestniczyli w czwartek w spotkaniu z władzami spółki PKP Polskie Linie Kolejowe i nie przywieźli dobrych informacji.
Tunelu dla aut kolej nie wybuduje
Zaprezentowana całkiem niedawno koncepcja budowy tunelu zakładała, że będzie on przeznaczony dla samochodów, rowerzystów i pieszych, a także będzie umożliwiał wyjście na perony dworca PKP. Po stronie Przydworcowego wjazd do tunelu miał się znajdować za budynkiem Poczty Polskiej, a po stronie Kamiennej – w okolicach ulicy Towarowej.
Tunel w takim kształcie jednak nie powstanie. – Ze względu na uwarunkowania techniczne i przestrzenne, lokalizacja tunelu drogowo-pieszego w centrum miasta, przy dworcu kolejowym, okazała się problematyczna – informuje Łukasz Kwasiborski z wydziału prasowego PKP PLK.
Jak dodaje członek zarządu powiatu Anna Leżańska, która też uczestniczyła w spotkaniu, ta koncepcja była kolejom nie na rękę z kilku powodów. – Wjazd do tunelu za pocztą kolidowałby z parkingiem za pocztą. Poza tym nienajlepsze było skomunikowanie tunelu i dworca dla pieszych. Niekorzystne było wyjście na sam dworzec. Mieszkańcy chcący udać się z jednej strony torów na drugą również musieliby sporo nadrabiać – powiedziała.
Będzie tunel dla pieszych i rowerzystów
W zamian, PKP PLK wybuduje tunel dla pieszych i rowerzystów. Zastąpi on starą i wysłużoną już kładkę. Będzie też przebiegał mniej więcej w tym samym miejscu. Z tunelu będzie można wyjść na perony. Planowane jest, że jego budowa ruszy w 2019 roku. Ma kosztować ok. 20 milionów złotych.
Autem z Przydworcowego na Kamienną tunelem (innym) lub wiaduktem?
Tunel lub wiadukt dla samochodów też nie jest wykluczony, ale już nie za kolejowe pieniądze. O środki na jego sfinansowanie musiałyby się postarać władze miasta i powiatu. Jak informuje Izabela Szwagierek, rzecznik prasowy urzędu miasta, zostanie powołany zespół roboczy, który pochyli się nad tą koncepcją. Ewentualna budowa zależna będzie oczywiście od pozyskania środków zewnętrznych.
Tunel lub wiadukt, w zależności od korzystniejszej koncepcji, byłby usytuowany w innym miejscu i miałby łączyć ulicę Szydłowiecką z ulicą Kościuszki. Pomysł wiaduktu w tym miejscu pojawił się już wiele lat temu, ale nigdy nie doszło do jego realizacji.
Aktualizacja: nowy wiadukt wybudowany będzie w miejscu obecnego. Kliknij tutaj po szczegóły: http://proskarzysko.pl/megadotacja-dla-skarzyska-na-nowy-wiadukt-nad-torami-autobusy-multimedialne-przystanki-wypozyczalnie-rowerow-miejskich-i-sciezki-rowerowe/
Remont dworca PKP będzie
Planowany remont dworca i jego najbliższego otoczenia odbędzie się tak jak planowano. Tę inwestycję wykonuje już inna spółka – PKP S.A. Szacuje się, że prace będą kosztować ok. 19 milionów złotych.
Kliknij tutaj, aby dowiedzieć się więcej o remoncie dworca PKP w Skarżysku
Galeria handlowa też może będzie
Wkrótce kolejarze ponownie spotkają się z samorządowcami. Tym razem już w Skarżysku. Ma być wtedy też omawiana sprawa budowy galerii handlowej na terenach kolejowych.
Kliknij tutaj, aby zobaczyć koncepcję galerii handlowej XCity na terenach kolejowych