Już niedługo rozpoczną się prace przy budowie tunelu pieszo-rowerowego pod torami w okolicy dworca PKP w Skarżysku-Kamiennej. Wykonawca już go zaprojektował i wkrótce rozpocznie prace.
Tunel przy dworcu kolejowym w Skarżysku-Kamiennej został już otwarty:
Tunel przy dworcu w Skarżysku już otwarty. Niespodzianka dla mieszkańców i podróżnych
Właśnie rozpoczęła się przebudowa wiaduktu nad torami w ciągu alei Józefa Piłsudskiego w Skarżysku-Kamiennej, a już wkrótce rozpocznie się kolejna inwestycja, która ułatwi przeprawę z jednej strony miasta na drugą.
Budowa tunelu pod torami w Skarżysku rozpoczęła się. Zobacz pierwsze zdjęcia z placu budowy:
Rozpoczęła się budowa tunelu pod torami w Skarżysku-Kamiennej
Przebudowany wiadukt przede wszystkim ułatwi przejazd zmotoryzowanym, choć będą z niego też sprawniej korzystać piesi i rowerzyści. I to właśnie z myślą głównie o pieszych i rowerzystach powstaje tunel w okolicy dworca kolejowego.
Początkowo chciano wybudować tunel również dla ruchu kołowego, ale z tych planów nic nie wyszło. Skończyło się na wyborze koncepcji tunelu pieszo-rowerowego, który zastąpi kładkę, po której chodzimy od lat.
Budowa tunelu w okolicy dworca w Skarżysku rozpocznie się jeszcze w tym roku. Inwestycja wykonywana jest w systemie „zaprojektuj i zbuduj”, co oznacza, że wykonawca nie tylko go wybuduje, ale najpierw musi zaprojektować.
I właśnie zakończyły się prace projektowe i wykonawca wkrótce przystąpi do prac na miejscu. Szczegóły poznamy niedługo. Zacznie się od prac rozbiórkowych w okolicy dworca.
– Wykonawca pozyskuje niezbędne zgody formalno-prawne, które pozwolą na rozpoczęcie prac budowlanych, w tym pozwolenie na budowę. Termin uzyskania pozwolenia na budowę szacowany jest na III kwartał br. Do tego czasu planowane jest rozpoczęcie robót rozbiórkowych w rejonie peronu 1, które nie wymagają ww. pozwolenia – informuje Izabela Miernikiewicz z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
Budowa tunelu wkrótce ruszy, ale przez jakiś czas wisiała na włosku, czego przyczyną były wysokie zadania finansowego potencjalnych wykonawców.
Więcej o perypetiach związanych z budową tunelu pod torami w Skarżysku pisaliśmy tutaj:
Tunel pod torami PKP w Skarżysku-Kamiennej będzie miał 121 metrów długości i połączy ulice Niepodległości i Towarową. Z tunelu będą wyjścia na perony oraz do budynku dworca. Wyjścia będą wyposażone w windy oraz udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. W ramach inwestycji przebudowany zostanie peron nr 1. Z powodu wysokich cen zażądanych przez wykonawców zakres inwestycji został ograniczony i nie będzie przebudowy peronu 2. Inwestycja będzie kosztować ponad 54 miliony złotych brutto, a wykona ją firma Intop Tarnobrzeg. Ma się zakończyć w 2022 roku.