Umowa na budowę tunelu pod torami w Skarżysku podpisana

2150
Kładka nad torami, tak charakterystyczna dla krajobrazu Skarżyska-Kamiennej zniknie. Z Kamiennej na Przydworcowe będziemy chodzi tunelem pod torami
REKLAMA
Scarnet - internet światłowodowy - Skarżysko-Kamienna
Scarnet - internet światłowodowy - Skarżysko-Kamienna
Scarnet - telefonia komórkowa - Skarżysko-Kamienna
Scarnet - telefonia komórkowa - Skarżysko-Kamienna

Wszystkie strony, tj. inwestorzy i wykonawca, złożyli już podpisy pod umową na budowę tunelu pieszo-rowerowego pod torami w okolicach dworca PKP w Skarżysku-Kamiennej. Budowa ma ruszyć jeszcze w tym roku.

Po licznych perturbacjach, kiedy realizacja inwestycji znacznie się oddalała, wreszcie udało się podpisać umowę o realizacji tej inwestycji. Swoje podpisy złożyli na niej PKP PLK i Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego oraz wykonawca – firma Intop z Tarnobrzega.

Przewiduje ona, że budowa tunelu pieszo-rowerowego pod torami kolejowymi, który zastąpi kładkę, zacznie się w 2020, a zakończy w 2022 roku.

REKLAMA

Podoba Ci się to, co robimy na ProSkarżysko? Więc może postawisz nam kawę? Dziękujemy! :)

Postaw nam kawę na buycoffee.to

Tunel pod torami PKP będzie miał 121 metrów długości i połączy ulice Niepodległości i Towarową. Z tunelu będą wyjścia na perony oraz do budynku dworca. Wyjścia będą wyposażone w windy oraz udogodnienia dla osób niepełnosprawnych.

W ramach inwestycji przebudowany zostanie peron nr 1. Z powodu wysokich cen zażądanych przez wykonawców zakres inwestycji został ograniczony i nie będzie przebudowy peronu 2.

Inwestycja będzie kosztować ponad 54 miliony złotych brutto. Inwestycję wykona firma Intop Tarnobrzeg.

Budowa tunelu pieszo-rowerowego pod torowiskiem w okolicy dworca PKP w Skarżysku to jedna z wielu inwestycji, które toczą się lub zaczną się w niedalekiej przyszłości na terenach kolejowych:

Przeczytaj więcej o inwestycjach na terenach kolejowych:

Remont dworca PKP w Skarżysku w 2019 roku (wizualizacje)

Megadotacja dla Skarżyska na nowy wiadukt nad torami i rondo

Remont dworca PKP: Trwają prace w budynku dworca i wyburzenia na Towarowej

 

 

 

1 KOMENTARZ

  1. „Zardzewaniała kładka” ? To wiadukt pieszy wykonany z betonu – z metalowymi barierkami. Znowu górę biorą wyobrażenia pojedynczych osób mających możliwość decydowania: tunel będzie siedliskiem dla meneli i miejscem zagrożonym przestępczością – jest równie potrzebny, co miejsca parkingowe dla niepełnosprawnych po stronie os. Dolna Kamienna. Najbardziej potrzebne jest połączenie drogowe z os. Przydworcowe i os. Milicja z os. Dolna Kamienna – Optymalny przebieg to od ul. Fałata do ul. Piaskowej: niestety taka inwestycja byłaby bardzo poważna i wymagała znacznych środków finansowych. Istniejący obecnie jedyny dogodny dojazd na os. Kamienna po wiadukcie ponad torami od skrzyżowania ulic Niepodległości i Piłsudskiego jest nieustannie zakorkowany. Skrzyżowanie ulic Piłsudskiego z ul. 11 Listopada wymaga przebudowania na rondo, najlepiej turbinowe bo pokonać to skrzyżowanie jadąc od strony ciepłowni lub jadąc w jej kierunku wymaga nie lada cierpliwości i zręczności. Podobnie skrzyżowanie pobliskie skrzyżowanie ulic 11 Listopada / Towarowej / 3-go Maja: tam pomoże również rondo tu akurat wystarczy jednopasmowe.

Comments are closed.