Dworzec kolejowy w Skarżysku już otwarty. Tak teraz wygląda

6736
Scarnet - internet światłowodowy - Skarżysko-Kamienna
Scarnet - internet światłowodowy - Skarżysko-Kamienna
Scarnet - telefonia komórkowa - Skarżysko-Kamienna
Scarnet - telefonia komórkowa - Skarżysko-Kamienna

Podoba Ci się to, co robimy na ProSkarżysko? Więc może postawisz nam kawę? Dziękujemy! :)

Postaw nam kawę na buycoffee.to

Dworzec PKP w Skarżysku-Kamiennej po remoncie został udostępniony podróżnym. Nie wszystko jeszcze zostało otwarte i zainstalowane, ale już można czekać na pociąg.

Uroczyste otwarcie dworca PKP w Skarżysku-Kamiennej odbyło się 16 sierpnia 2021 roku. Podróżni mogą już korzystać, choć jeszcze nie wszystko zostało ukończone. W dniu otwarcia nie były jeszcze otwarte kasy, które znajdują się na dworcu tymczasowym. Zostaną otwarte następnego dnia.

Zobacz relację z otwarcia dworca PKP w Skarżysku-Kamiennej:

Dworzec PKP już otwarty po remoncie dla podróżnych, ale jeszcze nie całkowicie

Przebudowa dworca rozpoczęła się w czerwcu 21019 roku i miała zakończyć się przed końcem 2020 roku. Prace się przedłużyły i remont został ukończony z ponad półrocznym opóźnieniem.

REKLAMA
Dziękuję za Wasze poparcie. Bądźmy razem. Budujmy wspólnie  - Bartosz Bętkowski
Dziękuję za Wasze poparcie. Bądźmy razem. Budujmy wspólnie  - Bartosz Bętkowski
Dziękuję za Wasze poparcie. Bądźmy razem. Budujmy wspólnie  - Bartosz Bętkowski
Dziękuję za Wasze poparcie. Bądźmy razem. Budujmy wspólnie  - Bartosz Bętkowski

Remont oznacza wiele zmian, zarówno wizualnych, jak i funkcjonalnych, zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz.

Bryła budynku nie uległa większym zmianom, zmieniła się kolorystyka, zniknęły pewne elementy i pojawiły się nowe. Dużo więcej zmian jest wewnątrz, choć część rzeczy jeszcze czeka na montaż. Nie są czynne jeszcze żadne lokale handlowe i usługowe.

Zmiany na dworcu PKP Skarżysko z zewnątrz:

  • nowy kolor elewacji – jasnougrowy
  • oczyszczona elewacja z piaskowca
  • odnowiona kolumnada przy wejściu i balustrady na piętrze
  • stolarka okienna i drzwiowa w kolorze brązowym
  • nocna iluminacja dworca
  • podświetlane napisy „Dworzec Kolejowy” i „Skarżysko-Kamienna”
  • brak zegara w oknie – jest zegar nad wejściem do dworca
  • przebudowane zadaszenie dworca

Zmiany wewnątrz w tym na hali dworcowej:

  • od frontu jest teraz troje drzwi zamiast jednej pary
  • są dwie kasy biletowe – w miejscu pozostałych jest zamykana poczekalnia, tzw. cicha poczekalnia
  • w miejscu, gdzie był salonik prasowy, jest wybita ściana, skąd prowadzi korytarz do wejścia do tunelu pod torami, który jest w budowie
  • w korytarzu prowadzącym do tunelu po obu stronach są lokale komercyjne. Lokale takie są również w poczekalni naprzeciwko wejścia od peronu 1. Na razie żaden nie jest jeszcze czynny
  • w pomieszczeniu, gdzie był przez lata fryzjer, jest ochrona
  • pomieszczenie, gdzie był kiosk Ruch, jest zabudowane
  • ściany wyłożono płytami z wapienia, podłogi płytami granitowymi
  • na piętrze znajdują się biura spółek kolejowych oraz Ekspozycja Historyczna Węzła PKP (jeszcze nieczynna)

Poznaj początki kolei i dworca kolejowego w Skarżysku-Kamiennej:

25 stycznia 1885 – otwarcie Drogi Żelaznej Iwangorodzko-Dąbrowskiej. Bez niej nie byłoby Skarżyska, jakie mamy

Inne nowości na dworcu PKP w Skarżysku, w tym nowe funkcjonalności:

  • elektroniczne tablice odjazdów i przyjazdów, wewnątrz i na zewnątrz budynku
  • biletomat
  • skrytki bagażowe (jeszcze niezamontowane)
  • defibrylator dla ratowania życia
  • pomieszczenie dla opiekuna z dzieckiem i osób z opiekunem
  • windy oraz drzwi automatyczne
  • ścieżki prowadzące w posadzkach jako udogodnienie dla osób niedowidzących i niewidomych
  • obniżone okienka kasowe jako udogodnienie dla osób poruszających się na wózkach
  • windy wewnątrz budynku
  • oznaczenia w alfabecie Braille’a, w tym dotykowe tablice tyflograficzne z planem dworca
  • systemu odzysku wody deszczowej, która jest gromadzona w podziemnym zbiorniku i po przefiltrowaniu wykorzystywana do spłukiwania toalet
  • system BMS (Building Management System) sterujący pracą instalacji i urządzeń na terenie obiektu
  • budki dla ptaków, w tym dla jerzyków
  • parking typu Parkuj i Jedź – Park&Ride przy ulicy Towarowej

Zobacz też:

Na dworcu kolejowym w Skarżysku jeszcze jedna nowość – budki dla ptaków

 

Remont dworca kosztował ponad 32 miliony złotych. Generalnym wykonawcą była firma SKB SA  z Warszawy. Projekt przebudowy dworca opracowała pracownia architektoniczna Pas Projekt z Nadarzyna.

Trwają prace przy inwestycjach na terenach kolejowych w Skarżysku-Kamiennej.

Budowa tunelu pieszo-rowerowego pod torami przy dworcu PKP w Skarżysku-Kamiennej:

Rozpoczęła się budowa tunelu pod torami w Skarżysku-Kamiennej

 

Przebudowa wiaduktu nad torami w ciągu alei Józefa Piłsudskiego w Skarżysku-Kamiennej:

Przebudowa wiaduktu w Skarżysku – zmiany w organizacji ruchu, zamknięte ulice, objazdy

 

Jak oceniasz dworzec PKP w Skarżysku po remoncie?

Zobacz wyniki

Loading ... Loading ...