Promocje na internet Scarnet - kliknij i dowiedz się więcej!
Scarnet - internet światłowodowy - Skarżysko-Kamienna
Scarnet - internet światłowodowy - Skarżysko-Kamienna
Scarnet - internet światłowodowy - Skarżysko-Kamienna
Scarnet - internet światłowodowy - Skarżysko-Kamienna

Wyburzanie kładki nad torami w okolicy dworca PKP w Skarżysku posuwa się do przodu. Wyburzono już jej część, aby można było budować tunel. To oznacza kolejne zmiany w organizacji ruchu pieszego, co dotyczy też podróżnych.

Rozpoczęte kilka dni temu wyburzanie kładki pieszej przy skarżyskim dworcu teraz jest już widoczne gołym okiem. Ekipa firmy Intop z Tarnobrzega, która wykonuje tunel, zburzyła już część obiektu od strony dworca.

Wkrótce zniknie też sam początek kładki, czyli dawne schody, później zabudowane i przerobione na obiekt handlowy. Kładka pozostanie w takim kształcie, od peronu 3 w kierunku Dolnej Kamiennej, na dłuższy czas.

Kładka do wyburzenia, lokomotywa do przesunięcia

Wkrótce ekipy budowlane przystąpią do budowy wykopu pod tunel pieszo-rowerowy. W okolicy kładki usunięto tory na peronach 1 i 2.

Budowa tunelu pod torami w Skarżysku będzie wymagać też przesunięcia zabytkowej lokomotywy. To zadanie jednak wymaga likwidacji dworca tymczasowego postawionego na czas remontu dworca PKP w Skarżysku. Zakończenie prac na dworcu jednak się opóźnia.

Tak wygląda rozbiórka kładki. Filmik nakręcony kilka dni później:

Zmiany dla pieszych i podróżnych

Wyburzanie kładki powoduje zmiany w organizacji ruchu dla pieszych. Wraz z postępem rozbiórki nastąpiły kolejne zmiany.

Obecnie, aby przejść z jednej strony miasta na drugą, chodzimy przez peron 3. Idąc od strony Przydworcowego należy skręcić w prawo, iść peronem 1 mijając zabytkową lokomotywę. Następnie trzeba pokonać tory, minąć peron 2 i wejść na peron 3. Z peronu 3 wchodzimy na kładkę i dalej po staremu.

Wcześniej na kładkę wchodziliśmy też z peronu 2 wejściem prowadzącym po peronie 1 wzdłuż budynku dworca, ale teraz tym sposobem wejdziemy tylko na peron 2.

Obecnie głównym peronem jest peron 3 i to z niego odjeżdża większość pociągów. Z peronu 2 odjeżdżają tylko pociągi Kolei Mazowieckich.

Tak teraz przejdziemy z Przydworcowego na Dolną Kamienną i w drugą stronę:

Tak poruszmy się w obrębie peronów dworca PKP w Skarżysku:

organizacja ruchu dworzec skarzysko
Organizacja ruchu przy dworcu PKP w Skarżysku-Kamiennej i na peronach – stan na sierpień 2021

Tunel pieszo rowerowy pod torami kolejowymi przy dworcu PKP w Skarżysku-Kamiennej ma powstać do końca 2022 roku. Będzie to tunel pieszo-rowerowy. Połączy dwie strony miasta położone po obu stronach torów i będzie stanowił przeprawę z Przydworcowego na Dolną Kamienną. Wyjścia z tunelu będą prowadzić również do remontowanego właśnie wnętrza dworca PKP w Skarżysku i na perony 2 oraz 3. Tunel buduje firma Intop z Tarnobrzega. Start budowy tunelu opóźnił się, ponieważ początkowo firmy, które stanęły do przetargu, zażądały dużo więcej pieniędzy, niż miała na ten cel kolej. Ostatecznie plan przebudowy został zmodyfikowany, aby całość kosztowała mniej. Inwestorem jest spółka PKP Polskie Linie Kolejowe.

Więcej o tunelu pieszo-rowerowym pod torami w Skarżysku-Kamiennej:

Tak będą wyglądać wejścia do tunelu pod torami w Skarżysku [WIZUALIZACJE]

 

2 KOMENTARZE

  1. Skarżysko to jednak tj. Rosja: nie miejscowość lecz stan umysłu.
    Przy całej masie pilnych potrzeb ta ostatniego rzędu zostanie zaspokojona, bo przecież autopromocja to rzecz najważniejsza, a problemy do rozwiązania … gdzież ich nie ma 🙂
    Dobra ściema to dla niektórych jak wiadomo podstawa, a kto by się przejmował resztą w końcu człek majętny może kupić SUVa żeby jeździć po ulicach przypominających ścieżki leśne, a kogo nie stać ten f….r. Najważniejsze żeby zbudować „Potiomkinowską wieś” co jak również wiaodmo lemingowie praktykują stale od czasów powołania do życia niesławnej 3rp: „praworządność”, „demokrację”, „wolny rynek” (cudzysłowy są zamierzone i nieprzypadkowe). PS. Z niecierpliwością oczekuję przyszłych losów działki po bazarze …… Wieżą Eiffela ? Petronas Tower Kuala Lumpur ? Golden Gate ? Matko jedyna strach pomyśleć 🙁

    • Najciekawsze, że Skarżysko z racji położenia osiedli mieszkalnych względem 3 rzek przepływających przez miejscowość i rozległych terenów zalewowych wzdłuż 2 z nich (Kamionki i Kamiennej) jest w zasadzie niezatapialne). Dziwnym trafem jednak w centralnej części miasta (miasta bez wyodrębnionego centrum co zabawne) na ul. Niepodległości / Sokola i Zielna / Kossaka regularnie przy każdej większej i dłuższej ulewie stoi woda na poziomie: za kostkę lub nawet do pół łydki. Czyżby postępowi entuzjaści nie wiedzieli o tym ? Bo w razie ignorowania tej prawidłowości prędko okaże się, że „europejski” tunel pod torami będzie … torem kajakowym ew. sprawnościowym do pokonania wpław / pontonem. Skoro Kądzio Pierwszy tak lubi towarzystwo Rafał Trzaskowskiego to może warto zapytać o losy tunelu w ciągu warszawskiej Wisłostrady ? Życzliwie podpowiem: tam zalania wynikało z poziomu wód gruntowych oraz faktu ze jedynym przedsiębiorca dysponujący odpowiednią analizą ich dotyczącą przegrał przetarg gdyż z powodu jej sporządzenia miał najdroższą ofertę …. Później ci tańsi budujący spowodowali kosztowne prace dodatkowe 🙁
      Teraz warto się zastanowić o co chodzi: o „Potiomkinowską Wieś” czyli atrapę / ciekawą formę kryjącą miałką treść ? Czy naprawdę o funkcjonalne rozwiązanie ? Podatnicy zapłacą (bo państwo to wspólnota niedobrowolna), ale czy wybiorą znowu ? No chyba, że już zawczasu zorganizowane towarzystwo 🙂 da fotel starosty …. gdyż podły JarKacz :):):) nie pozwolił na więcej niż 2 kadencje.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here