Kierunek Radom/Warszawa, widok na PG-21 i WD-20 (węzeł Skarżysko Północ)
REKLAMA
Scarnet - internet światłowodowy - Skarżysko-Kamienna
Scarnet - internet światłowodowy - Skarżysko-Kamienna
Scarnet - telefonia komórkowa - Skarżysko-Kamienna
Scarnet - telefonia komórkowa - Skarżysko-Kamienna

Podoba Ci się to, co robimy na ProSkarżysko? Więc może postawisz nam kawę? Dziękujemy! :)

Postaw nam kawę na buycoffee.to

Drogowcy mają czas na zakończenie budowy obwodnicy Skarżyska-Kamiennej do końca maja 2020 roku. Prace idą na tyle dobrze, że jeśli pogoda dopisze, ruch zostanie puszczony dużo wcześniej.

Otwarcie obwodnicy Skarżyska-Kamiennej. Zobacz relację i zdjęcia:

Obwodnica Skarżyska otwarta – świąteczny prezent od drogowców dla kierowców

Podczas kolejnej wizyty studyjnej można było zapoznać się z zaawansowaniem robót. Te postępują zgodnie z harmonogramem, a nawet go wyprzedzają. To oznacza, że przy sprzyjających warunkach pogodowych kierowcy będą mogli pojechać jeszcze w tym roku, być może nawet na początku grudnia.

Pogoda jednak płata figle. Poniedziałkowe deszcze wstrzymały wiele prac i dodatkowo dokonały uszkodzeń, np. na zboczach nasypów.

Na przełom września i października zaplanowano kładzenie ostatniej warstwy, tzw. ścieralnej. Potem będą montowane oznakowania dla kierowców i dokonywane odbiory techniczne.

W międzyczasie kierowcy powinni spodziewać się zmian w organizacji ruchu na krańcach budowanego odcinka.

Raport ze stanu prac na obwodnicy Skarżyska na koniec lipca 2019 r.:

Informacje ogólne:

  • Zaawansowanie czasowe —71 %;
  • Zaawansowanie rzeczowe – 62,05%;
  • W realizację jest zaangażowanych codziennie około 400 pracowników i 140 jednostek sprzętowych.

Roboty drogowe:

  • Wykonano ponad 1 000 000 m3 nasypów na ciągu głównym, co stanowi około 95% całości;
  • Wykopy na ciągu głównym zostały zakończone;
  • Wykonawca utrzymuje tymczasową organizację ruchu na początku projektowanego odcinka od strony Warszawy oraz na końcu zadania (od strony Kielc);
  • Na przełomie sierpnia i września odbędzie się przełożenie ruchu, które pozwoli wykonawcy na dowiązanie się do drogi ekspresowej od strony Radomia;
  • Obecnie trwa wykonanie prac związanych z budową konstrukcji jezdni trasy głównej (podbudowa z betonu asfaltowego 66% i warstwa wiążąca 61%);
  • Trwa przygotowanie do rozpoczęcia robót wykończeniowych: humusowanie, montaż ekranów akustycznych i barier drogowych.

Roboty mostowe:

  • PZ-1 – wykonano płyty ustroju niosącego, trwa wykonanie kap chodnikowych i płyt najazdowych;
  • MD-19a – wykonano płytę pomostu, płyty najazdowe;
  • MD-19b – wykonano ustrój nośny, trwa wykonanie zasypki;
  • WD-20 – wykonano płytę ustroju w ciągu jezdni prawej, w połowie sierpnia zostanie wykonana jezdnia lewa;
  • PG-21 – wykonano płytę pomostu, trwa wykonanie kap chodnikowych;
  • MD-21a – wykonano kapy chodnikowe i warstwę asfaltu twardolanego;
  • WD-22 – trwa wykonanie kap chodnikowych;
  • PG-22a – wykonano kapy chodnikowe i warstwę asfaltu twardolanego;
  • WD-23 – wykonano jezdnię prawą ustroju nośnego, jezdnia lewa zostanie wykonana w ciągu tygodnia;
  • WD-24 – wykonano ustrój nośny oraz połowę płyt najazdowych, trwa przygotowanie do wykonania kap chodnikowych;
  • Wszystkie przejścia dla małych zwierząt PZ zostały zakończone i trwają tam roboty wykończeniowe;
  • Ogółem użyto 24 262 m3 betonu i ponad 3 miliony kg stali.

Roboty branżowe:

  • Zakończono przebudowę kolizji wysokiego napięcia;
  • Zakończono przebudowę kolizji teletechnicznych;
  • Zakończono przebudowy kolizji wysokiego i średniego napięcia;
  • Zakończono przebudowy kolizji sieci gazowych wysokiego i niskiego ciśnienia;
  • Zakończono przebudowy sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej;
  • Obecnie trwają prace w ramach budowy odwodnienia korpusu drogowego (50,92%) i melioracje (17%) i budowy oświetlenia.