Drogowcy mają czas na zakończenie budowy obwodnicy Skarżyska-Kamiennej do końca maja 2020 roku. Prace idą na tyle dobrze, że jeśli pogoda dopisze, ruch zostanie puszczony dużo wcześniej.
Otwarcie obwodnicy Skarżyska-Kamiennej. Zobacz relację i zdjęcia:
Obwodnica Skarżyska otwarta – świąteczny prezent od drogowców dla kierowców
Podczas kolejnej wizyty studyjnej można było zapoznać się z zaawansowaniem robót. Te postępują zgodnie z harmonogramem, a nawet go wyprzedzają. To oznacza, że przy sprzyjających warunkach pogodowych kierowcy będą mogli pojechać jeszcze w tym roku, być może nawet na początku grudnia.
Pogoda jednak płata figle. Poniedziałkowe deszcze wstrzymały wiele prac i dodatkowo dokonały uszkodzeń, np. na zboczach nasypów.
Na przełom września i października zaplanowano kładzenie ostatniej warstwy, tzw. ścieralnej. Potem będą montowane oznakowania dla kierowców i dokonywane odbiory techniczne.
W międzyczasie kierowcy powinni spodziewać się zmian w organizacji ruchu na krańcach budowanego odcinka.
Raport ze stanu prac na obwodnicy Skarżyska na koniec lipca 2019 r.:
Informacje ogólne:
- Zaawansowanie czasowe —71 %;
- Zaawansowanie rzeczowe – 62,05%;
- W realizację jest zaangażowanych codziennie około 400 pracowników i 140 jednostek sprzętowych.
Roboty drogowe:
- Wykonano ponad 1 000 000 m3 nasypów na ciągu głównym, co stanowi około 95% całości;
- Wykopy na ciągu głównym zostały zakończone;
- Wykonawca utrzymuje tymczasową organizację ruchu na początku projektowanego odcinka od strony Warszawy oraz na końcu zadania (od strony Kielc);
- Na przełomie sierpnia i września odbędzie się przełożenie ruchu, które pozwoli wykonawcy na dowiązanie się do drogi ekspresowej od strony Radomia;
- Obecnie trwa wykonanie prac związanych z budową konstrukcji jezdni trasy głównej (podbudowa z betonu asfaltowego 66% i warstwa wiążąca 61%);
- Trwa przygotowanie do rozpoczęcia robót wykończeniowych: humusowanie, montaż ekranów akustycznych i barier drogowych.
Roboty mostowe:
- PZ-1 – wykonano płyty ustroju niosącego, trwa wykonanie kap chodnikowych i płyt najazdowych;
- MD-19a – wykonano płytę pomostu, płyty najazdowe;
- MD-19b – wykonano ustrój nośny, trwa wykonanie zasypki;
- WD-20 – wykonano płytę ustroju w ciągu jezdni prawej, w połowie sierpnia zostanie wykonana jezdnia lewa;
- PG-21 – wykonano płytę pomostu, trwa wykonanie kap chodnikowych;
- MD-21a – wykonano kapy chodnikowe i warstwę asfaltu twardolanego;
- WD-22 – trwa wykonanie kap chodnikowych;
- PG-22a – wykonano kapy chodnikowe i warstwę asfaltu twardolanego;
- WD-23 – wykonano jezdnię prawą ustroju nośnego, jezdnia lewa zostanie wykonana w ciągu tygodnia;
- WD-24 – wykonano ustrój nośny oraz połowę płyt najazdowych, trwa przygotowanie do wykonania kap chodnikowych;
- Wszystkie przejścia dla małych zwierząt PZ zostały zakończone i trwają tam roboty wykończeniowe;
- Ogółem użyto 24 262 m3 betonu i ponad 3 miliony kg stali.
Roboty branżowe:
- Zakończono przebudowę kolizji wysokiego napięcia;
- Zakończono przebudowę kolizji teletechnicznych;
- Zakończono przebudowy kolizji wysokiego i średniego napięcia;
- Zakończono przebudowy kolizji sieci gazowych wysokiego i niskiego ciśnienia;
- Zakończono przebudowy sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej;
- Obecnie trwają prace w ramach budowy odwodnienia korpusu drogowego (50,92%) i melioracje (17%) i budowy oświetlenia.