Otwarto oferty wykonawców w drugim przetargu na budowę tunelu pod torami kolejowymi w okolicy skarżyskiego dworca PKP. Niestety, podobnie jak w pierwszym, potencjalni wykonawcy żądają za wykonanie prac dużo więcej, niż ma do dyspozycji PKP Polskie Linie Kolejowe.
Drugi przetarg na budowę tunelu pieszo-rowerowego z Przydworcowego na Kamienną ogłoszono dlatego, że w pierwszym oferty wykonawców znacznie przekroczyły kwoty, jakie mają do dyspozycji kolejarze. Tańsza z dwóch ofert była niemal dwukrotnie wyższa.
W drugim przetargu sytuacja się powtórzyła. Najtańsza oferta jest niemal dwukrotnie wyższa. Stało się tak pomimo tego, że PKP PLK podzieliło zakres robót na zadania podstawowe i opcjonalne.
Czy taki obrót sprawy spowoduje, że PKP PLK zrezygnuje z budowy tunelu w Skarżysku? Tego na razie nie wiadomo.
Zadanie podstawowe obejmowało przede wszystkim:
- budowę tunelu raz z wyjściami oraz wejściami na perony
- rozbiórkę istniejącej kładki
Zadanie opcjonalne nr 1:
- przebudowa peronu nr 1
- przebudowa układu pieszo-drogowego
Zadania opcjonalne nr 2:
- przebudowa peronu nr 2
- budowa nowego budynku dyżurnego
PKP PLK dysponuje kwotą 45 milionów złotych brutto na zadanie podstawowe
Oferty firm w przetargu nr 2 są następujące:
Intercor Zawiercie
Zadanie podstawowe: 94,6 mln zł
Zadanie opcjonalne 1: 14 mln
Zadanie opcjonalne 2: 31,8 mln
Łącznie: 140,5 mln
Intop Tarnobrzeg
Zadanie podstawowe: 76,2 mln zł
Zadanie opcjonalne 1: 8,4 mln
Zadanie opcjonalne 2: 15,9 mln
Łącznie: 140,5 mln
Intop Warszawa
Zadanie podstawowe: 90,1 mln zł
Zadanie opcjonalne 1: 6,2 mln
Zadanie opcjonalne 2: 13,7 mln
Łącznie: 110,1 mln
Spółka PKP PLK na razie podjęła decyzji co do dalszego postępowania. Czekamy na decyzję i informację od spółki.