Wielka modernizacja linii kolejowej nr 8 pomiędzy Skarżyskiem a Tumlinem za 800 milionów. W Suchedniowie będzie komunikacyjna rewolucja

64
REKLAMA
Scarnet - internet światłowodowy - Skarżysko-Kamienna
Scarnet - internet światłowodowy - Skarżysko-Kamienna
Scarnet - telefonia komórkowa - Skarżysko-Kamienna
Scarnet - telefonia komórkowa - Skarżysko-Kamienna

Podoba Ci się to, co robimy na ProSkarżysko? Więc może postawisz nam kawę? Dziękujemy! :)

Postaw nam kawę na buycoffee.to

PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na modernizację linii kolejowej nr 8 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Tumlin. Na każdej ze stacji pomiędzy tymi miejscowościami zajdą zmiany. Największe w Suchedniowie.

Spółka Polskie Koleje Państwowe Polskie Linie Kolejowe poinformowała właśnie, że ogłoszony został przetarg na modernizację biegnącej przez nasz region linii kolejowej nr 8 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Tumlin. Pomiędzy tymi stacjami nastąpią zmiany, na które czekają nie tylko pasażerowie, ale też chyba wszyscy mieszkańcy, a już na pewno ci, którzy muszą przekraczać przejścia i przejazdy kolejowe.

Modernizacja linii kolejowej nr 8 ze Skarżyska do Tumlina

W ramach modernizacji wykonane zostaną nowe perony, przejazdy drogowe, tunele i przejścia podziemne, kładki, torowiska oraz systemy sterowania ruchem pociągów.

REKLAMA
R-PRO - Budowa domów – Generalny wykonawca

Koszt inwestycji oszacowany został na 800 milionów złotych. Po wyłonieniu wykonawców, będą oni mieli na te prace 36 miesięcy, a prace mają zakończyć się do końca 2028 roku.

Do końca 2028 roku zmodernizujemy linię kolejową na odcinku Skarżysko-Kamienna – Tumlin. Ogłosiliśmy przetarg na inwestycję o szacunkowej wartości przeszło 800 mln zł netto. W ramach projektu przebudujemy istniejące stacje i przystanki, a dzięki nowym torom i systemom sterowania ruchem pociągów zwiększą się możliwości kolei w województwie świętokrzyskim. To kolejny etap inwestycji na odcinku Skarżysko-Kamienna – Kielce – Kozłów. Piotr Hamarnik, rzecznik prasowy PKP PLK

Zmiany w Skarżysku, Suchedniowie, Łącznej i Zagnańsku

Na każdej ze stacji i przystanków pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną a Tumlinem zajdą zmiany. Największe w Suchedniowie, gdzie prace nie ograniczą się tylko do obrębu stacji i infrastruktury kolejowej.

I tak wykonane zostaną:

Skarżysko Zachodnie

  • nowy peron

Suchedniów Północny

  • nowy peron

Suchedniów

  • nowe perony
  • tunel pieszo-rowerowy pod torami w ciągu ulic Langiewicza i Bugaj z wejściami na perony, wyposażony w windy
  • wiadukt kolejowy – pod linią kolejową, w ciągu ulicy Parkowej obok cmentarza, wraz z drogami dojazdowymi

Oznacza to, że w miejscu, gdzie teraz jest przejazd i przejście przez tory, nie będzie żadnego ciągu komunikacyjnego naziemnego, a ruch pieszych, rowerowy i drogowy w tej części Suchedniowa będzie odbywał się pod torami.

linia kolejowa 8 modernizacja suchedniow
Plan modernizacji linii kolejowej nr 8 w Suchedniowie w obrębie dworca PKP; źródło: PKP PLK

Pobierz powyższy plan w wyższej rozdzielczości (plik ok. 6 MB) >>KLIKNIJ<<

wiadukt suchedniow
Plan przejazdu drogowego pod wiaduktem kolejowym w ramach modernizacji linii kolejowej nr 8 w Suchedniowie; źródło: PKP PLK
tunel suchedniow
Plan tunelu pieszo-rowerowego przy dworcu PKP w ramach modernizacji linii kolejowej nr 8 w Suchedniowie; źródło: PKP PLK

Berezów

  • nowy peron

Łączna

  • nowy peron
  • nowa kładka

Zagnańsk

  • nowy peron
  • przejście podziemne z wyjściami na perony, wyposażone w windy

W sumie zmodernizowane zostaną 62 km torów. Dzięki temu pociągi pasażerskie będą mogły na tym odcinku jeździć z prędkością 120 km/h, a pociągi towarowe z prędkością 100 km/h.

Modernizacja linii kolejowej nr 8 w Świętokrzyskiem

Prace na omawianym odcinku to kolejny etap inwestycji na odcinku Skarżysko-Kamienna – Kielce – Kozłów. Jeszcze w listopadzie 2024 ruszą prace na kolejnym odcinku Kozłów – Sędziszów. Natomiast w dalszej kolejności podejmowane będą działania na odcinku Tumlin – Sitkówka-Nowiny, włącznie z Kielcami.