PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na modernizację linii kolejowej nr 8 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Tumlin. Na każdej ze stacji pomiędzy tymi miejscowościami zajdą zmiany. Największe w Suchedniowie.
Spółka Polskie Koleje Państwowe Polskie Linie Kolejowe poinformowała właśnie, że ogłoszony został przetarg na modernizację biegnącej przez nasz region linii kolejowej nr 8 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Tumlin. Pomiędzy tymi stacjami nastąpią zmiany, na które czekają nie tylko pasażerowie, ale też chyba wszyscy mieszkańcy, a już na pewno ci, którzy muszą przekraczać przejścia i przejazdy kolejowe.
Modernizacja linii kolejowej nr 8 ze Skarżyska do Tumlina
W ramach modernizacji wykonane zostaną nowe perony, przejazdy drogowe, tunele i przejścia podziemne, kładki, torowiska oraz systemy sterowania ruchem pociągów.
Koszt inwestycji oszacowany został na 800 milionów złotych. Po wyłonieniu wykonawców, będą oni mieli na te prace 36 miesięcy, a prace mają zakończyć się do końca 2028 roku.
Zmiany w Skarżysku, Suchedniowie, Łącznej i Zagnańsku
Na każdej ze stacji i przystanków pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną a Tumlinem zajdą zmiany. Największe w Suchedniowie, gdzie prace nie ograniczą się tylko do obrębu stacji i infrastruktury kolejowej.
I tak wykonane zostaną:
Skarżysko Zachodnie
- nowy peron
Suchedniów Północny
- nowy peron
Suchedniów
- nowe perony
- tunel pieszo-rowerowy pod torami w ciągu ulic Langiewicza i Bugaj z wejściami na perony, wyposażony w windy
- wiadukt kolejowy – pod linią kolejową, w ciągu ulicy Parkowej obok cmentarza, wraz z drogami dojazdowymi
Oznacza to, że w miejscu, gdzie teraz jest przejazd i przejście przez tory, nie będzie żadnego ciągu komunikacyjnego naziemnego, a ruch pieszych, rowerowy i drogowy w tej części Suchedniowa będzie odbywał się pod torami.
Pobierz powyższy plan w wyższej rozdzielczości (plik ok. 6 MB) >>KLIKNIJ<<
Berezów
- nowy peron
Łączna
- nowy peron
- nowa kładka
Zagnańsk
- nowy peron
- przejście podziemne z wyjściami na perony, wyposażone w windy
W sumie zmodernizowane zostaną 62 km torów. Dzięki temu pociągi pasażerskie będą mogły na tym odcinku jeździć z prędkością 120 km/h, a pociągi towarowe z prędkością 100 km/h.
Modernizacja linii kolejowej nr 8 w Świętokrzyskiem
Prace na omawianym odcinku to kolejny etap inwestycji na odcinku Skarżysko-Kamienna – Kielce – Kozłów. Jeszcze w listopadzie 2024 ruszą prace na kolejnym odcinku Kozłów – Sędziszów. Natomiast w dalszej kolejności podejmowane będą działania na odcinku Tumlin – Sitkówka-Nowiny, włącznie z Kielcami.