Rozpoczęła się przebudowa przystanku kolejowego Skarżysko Milica

Jeszcze w 2021 roku mają tędy pojechać pociągi osobowe na trasie Skarżysko-Kamienna–Tomaszów Mazowiecki

1723
Scarnet - internet światłowodowy - Skarżysko-Kamienna
Scarnet - internet światłowodowy - Skarżysko-Kamienna
Scarnet - telefonia komórkowa - Skarżysko-Kamienna
Scarnet - telefonia komórkowa - Skarżysko-Kamienna

Podoba Ci się to, co robimy na ProSkarżysko? Więc może postawisz nam kawę? Dziękujemy! :)

Postaw nam kawę na buycoffee.to

Rozpoczęły się prace budowlane na przystanku kolejowym Skarżysko Milica. Prace to część rewitalizacji linii kolejowej nr 25 i przywrócenia ruchu pasażerskiego na trasie ze Skarżyska-Kamiennej do Tomaszowa Mazowieckiego. Pociągiem pojedziemy jeszcze w tym roku.

Trwają prace rewitalizacyjne na linii kolejowej nr 25 i przyszła też kolej na znajdujący się na tej trasie przystanek Skarżysko Milica.

W 2009 roku ruch pasażerski na linii kolejowej nr 25 został wstrzymany. W międzyczasie przystanki i stacje kolejowe na tej linii popadły w ruinę, wyposażenie, które nagle stało się zbędne, było rozkradane, a w najlepszym wypadku usunięte przez kolej.

Z przystanku Milica zniknął budynek, ławki, nawierzchnia i inne elementy wyposażenia. Pozostały jedynie tablice informacyjne.

Tak wyglądał przystanek kolejowy Skarżysko Milica przed rozpoczęciem prac:

REKLAMA
Dziękuję za Wasze poparcie. Bądźmy razem. Budujmy wspólnie  - Bartosz Bętkowski
Dziękuję za Wasze poparcie. Bądźmy razem. Budujmy wspólnie  - Bartosz Bętkowski
Dziękuję za Wasze poparcie. Bądźmy razem. Budujmy wspólnie  - Bartosz Bętkowski
Dziękuję za Wasze poparcie. Bądźmy razem. Budujmy wspólnie  - Bartosz Bętkowski

 

Przystanek Skarżysko Milica w przebudowie

Teraz sytuacja ulega odwróceniu. Rozpoczęły się prace przy odbudowie peronu na przystanku znajdującym się przy ulicy Metalowców. Wszystko po to, żeby na tę linię znów mogły wyjechać pociągi pasażerskie.

Ekipa firmy TOR Mysłowice przystąpiła do gruntownej przebudowy peronu, a w zasadzie do zbudowania go całkiem od nowa. Zbudowany zostanie nie tylko peron, lecz także w jego obrębie zostaną położone nowe tory.

UWAGA KIEROWCY!
Na przejeździe kolejowym na ulicy Metalowców przy przystanku Milica pojawił się znak STOP.

Po zakończeniu prac, czyli w październiku, na przystanku kolejowym Milica mają się znaleźć:

  • wiata
  • gablota i tablice informacyjne
  • ławki
  • stojaki rowerowe
  • kosze na śmieci

Peron będzie dostosowany do obecnych wymogów, a więc podwyższony, aby można było wygodnie wsiadać i wysiadać z pociągów.

Pociągiem ze Skarżyska do Tomaszowa w grudniu 2021

Prace na przystanku Milica w Skarżysku-Kamiennej i pozostałych przystankach oraz stacjach LK 25 są wykonywane, aby wkrótce można było podróżować pociągiem na trasie Skarżysko-Kamienna–Tomaszów Mazowiecki. Pociągi mają wrócić na tę trasę w grudniu 2021 roku.

Początkowo na trasie mają kursować po cztery pociągi dzienne w każdą stronę. Organizacją przewozów zajmie się PolRegio przy współudziale samorządów województw świętokrzyskiego i łódzkiego.

Po wznowieniu ruchu pasażerskiego na linii nr 25 będą kursować pociągi spalinowe, ale w przyszłości, w ramach programu Kolej Plus, planowana jest elektryfikacja tego odcinka linii.

Zobacz również:

Dworzec kolejowy w Skarżysku już otwarty. Tak teraz wygląda

 

 

1 KOMENTARZ

  1. Zniknięcie czegoś, czego tam nie było ? ….. 2x wiata = 1x budynek ?
    Matematykę w takiej formie wykładał Janusz Zaorski, jeszcze w latach 70 zdaje się (jakieś ślady „Studia Gama” ew. „Studia 2” na YT pewnie są).
    Zwracam honor – wiaty były osłonięte ściankami (dykta / blacha). Budynek, o architekturze i materiałach budowlanych komponujących się z pobliskim osiedlem tzw. „kolonii robotniczej” stał na os. Zachodnie (figurującym do niedawna w bazach opartych o TERYT jako miejscowość co przezabawne i dziwne bardziej niż ten sam przypadek dot. Książęcego) – tamtego było więc szkoda, ale komu by to spędzało sen z powiek ?
    Obecnie budowany przystanek kolejowy Milica podzieli los wymienionych, bo elektryfikacja nr. 25 nie grozi, a byłaby absurdem ekonomicznym z uwagi m.in. na jeden tor (przejazdy pasażerskie do Łodzi Fabrycznej możliwe są innymi już gotowymi szlakami).

Comments are closed.