Budowa tunelu pod torami w Skarżysku-Kamiennej posuwa się do przodu. Dobra wiadomość jest też taka, że peron 2 również zostanie gruntownie przebudowany, choć w pewnym momencie jego modernizacja była anulowana.
Przy budowie tunelu podziemnego przy dworcu kolejowym w Skarżysku-Kamiennej prace postępują. Widać to gołym okiem, a kto nie może śledzić osobiście, poniżej prezentujemy galerię aktualnych zdjęć.
Dobrym newsem z placu budowy tunelu pieszo-rowerowego w Skarżysku jest też taki, że ostatecznie peron 2 też zostanie przebudowany.
Peron 2 na dworcu w Skarżysku jednak do przebudowy
Początkowo jego przebudowa była w planie i wydawało się to być czymś oczywistym. Peron 2 można nazwać głównym peronem skarżyskiego dworca. To z niego odjeżdża na co dzień najwięcej pociągów.
Gdy po ogłoszeniu przetargu okazało się, że potencjalni wykonawcy oczekują dużo większych pieniędzy, niż miała na budowę tunelu zarezerwowanych kolej, wśród oszczędności znalazło się wykluczenie przebudowy perony nr 2.
Koncepcja jednak szczęśliwie uległa zmianie i przebudowa peronu numer 2 znów jest w zakresie prac budowlanych. Po zakończeniu budowy tunelu wszystkie trzy perony będą już odnowione, ponieważ peron nr 1 również jest przebudowywany. Peron nr 3 został przebudowany już jakiś czas temu, w ramach remontu linii kolejowej nr 25.
W nowej wersji peronu 2 nie będzie na nim budynku, w którym mieści się posterunek dyżurnego ruchu. Nowy już jest w budowie i znajduje się na peronie 1, w pobliżu siedziby poczty.
Plan sytuacyjny na dworcu w Skarżysku
W obrębie dworca cały czas poruszamy się inaczej niż zwykle. Większość pociągów odjeżdża z peronu nr 3, a z peronu nr 1 tylko pociągi Kolei Mazowieckich. Peron 2 jest całkowicie wyłączony z ruchu. Obecnie trwa na nim demontaż wiaty, a część jest już w przebudowie.
Aby przedostać się z Przydworcowego na Dolną Kamienną, należy przejść obok lokomotywy, potem przez tory i wejść na peron 3. Z niego wchodzimy na wciąż istniejący fragment kładki i nią przedostajemy się na drugą stronę torów.
Ekipy budowlane skupiają się obecnie na budowie wejść do tunelu na obu jego krańcach oraz na peronie 2. Finalnie do tunelu będzie można wejść również bezpośrednio z niedawno otwartego po remoncie budynku dworca PKP.
Budowa tunelu pieszo-rowerowego w Skarżysku-Kamiennej ma się zakończyć do końca 2022 roku. Przejście podziemne całkowicie zastąpi naziemną kładkę, którą zostanie wyburzona. Tunel będzie miał ponad sto metrów długości.
Więcej informacji o tunelu podziemnym przy dworcu PKP Skarżysko-Kamiennej tutaj:
Tak będą wyglądać wejścia do tunelu pod torami w Skarżysku [WIZUALIZACJE]