Scarnet - internet światłowodowy - Skarżysko-Kamienna
Scarnet - internet światłowodowy - Skarżysko-Kamienna
Scarnet - telefonia komórkowa - Skarżysko-Kamienna
Scarnet - telefonia komórkowa - Skarżysko-Kamienna

Podoba Ci się to, co robimy na ProSkarżysko? Więc może postawisz nam kawę? Dziękujemy! :)

Postaw nam kawę na buycoffee.to

Ekipy budowlane przystępują do kolejnych prac przy budowie tunelu pod torami przy dworcu w Skarżysku-Kamiennej. Zmiany odczują i piesi, i podróżni.

Otwarcie tunelu w Skarżysku odbyło się 26 sierpnia 2022 roku:

Tunel przy dworcu w Skarżysku już otwarty. Niespodzianka dla mieszkańców i podróżnych

Kilka dni temu rozpoczęła się budowa tunelu w Skarżysku-Kamiennej. Po pracach od strony ulicy Towarowej i Dolnej Kamiennej, teraz ekipy budowlane przystąpiły do prac na przeciwległym końcu terenu inwestycji, pod dworcem kolejowym.

Właśnie wyłączono z ruchu peron 1 oraz jeden z torów peronu 2. Pociągi będą mogły korzystać z nich tylko częściowo.

REKLAMA
Dziękuję za Wasze poparcie. Bądźmy razem. Budujmy wspólnie  - Bartosz Bętkowski
Dziękuję za Wasze poparcie. Bądźmy razem. Budujmy wspólnie  - Bartosz Bętkowski
Dziękuję za Wasze poparcie. Bądźmy razem. Budujmy wspólnie  - Bartosz Bętkowski
Dziękuję za Wasze poparcie. Bądźmy razem. Budujmy wspólnie  - Bartosz Bętkowski

Tory będą zablokowane, trwa usypywanie hamowni, a wkrótce rozpocznie się rozbiórka torów w okolicy kładki. Sama kładka wkrótce również zostanie częściowo rozebrana.

Podróżni muszą teraz zwracać szczególną uwagę na komunikaty magafonistki. Część pociągów będzie korzystać z innych torów i peronów niż zwykle.

Tutaj zobaczysz plany tunelu i wizualizacje wejść do tunelu w Skarżysku:

Tak będą wyglądać wejścia do tunelu pod torami w Skarżysku [WIZUALIZACJE]

 

 

3 KOMENTARZE

  1. Najpierw to niech zmienia te megafony na glosniki bo era dinozaurów sie skończyła a przez te megafony to można usłyszeć tylko dingdong

  2. kto mi podpowie -z historycznych dziejów dworca: jak w latach 60-tych wyglądało wejscie z dworca na perony /poza 1/ . Czy była kładka./ Bo na pewno nie z dawnej kładki po stronie zachodniej peronów,na która wejscie było od strony parku przy stołowce kolejowej.

  3. Kładka była w porządku. Jedyną jej wadą były strome i dość niebezpieczne zimą schody (ale zimy są aktualnie średnio raz na 5-10 lat) i być może za duża długość. Niemniej łatwiej było ją utrzymać, nie stwarzała dogodnych okazji do napaści dla kryminalistów, miejsca koczowania dla żulerki. Widok na miasto był imponujący (o ile ktoś go dobrze nie zna to nawet wyglądało ciekawie) i promujący je. Tunel miałby sens, gdyby łączył budynek dworca z peronami (de facto dwoma – podobnie do dworca PKP w Radomiu): byłoby to tańsze i efektywniejsze chociaż i tu wiadukt wydaje się być lepszy (doskonale to rozwiązano w Częstochowie).
    Wiadukt dla pieszych miał interesującą historię np. samobójca oddał z niego skok wprost na samochód prokuratora …. Tragiczne choć skończyło się dla niech jedynie rekonwalescencją i postępowaniem karnym 🙂
    Skarżysko to temat rzeka, Patryk Wega klęknąłby z wrażenia z koparą na ziemi, gdyby wiedział o nim tyle co ja. Byłby z tego hit przy którym „Psy” lub „Pitbul” to drobiazg.

Comments are closed.