Planowane na koniec minionej zimy oddanie do użytku peronu nr 3 na dworcu kolejowym w Skarżysku-Kamiennej zostało przesunięte o kilka miesięcy.
Kolejarze, a konkretnie spółka PKP Polskie Linie Kolejowe, która w ramach remontu linii kolejowej nr 25 na linii Skarżysko – Sandomierz remontuje też peron nr 3 na skarżyskim dworcu, przesunęła termin oddania go do użytku.
Peron jako taki jest już wybudowany i miał być ponownie oddany do użytku z końcem lutego 2019 roku, ale termin został przesunięty na czwarty kwartał br., czyli jesień. Powodem jest to, że wykonawca czeka na dostarczenie wiat, czyli zadaszenia peronu. Wszystko inne jest już gotowe.
– Powodem przesunięcia terminu oddania peronu 3 na dworcu w Skarżysku-Kamiennej jest oczekiwanie na wiatę i to wydłuży w czasie moment otwarcia peronu. Spółka PKP PLK przesunęła datę oddania peronu, aby podróżni mieli komfort podczas oczekiwania i mogli schronić się przed słońcem czy deszczem – wyjaśnia Izabela Miernikiewicz z zespołu prasowego PKP PLK.
W okresie przebudowy peronu trzeciego podróżni korzystają z dwóch pozostałych peronów.
Nowa wiata ma mieć długość 250 metrów i wyglądem będzie zbliżona do poprzedniej i tej z peronu 2. Na przebudowanym peronie położono nową antypoślizgową nawierzchnię. Są na nim ścieżki naprowadzające oraz pas bezpieczeństwa z wyczuwalną fakturą dla osób niewidomych i niedowidzących. Liczący 400 m długości obiekt będzie wyposażony w wiatę, chroniącą przed opadami atmosferycznymi, ławki i czytelne oznakowanie.
Peron jest przebudowywany w ramach prac na linii Skarżysko-Kamienna – Sandomierz. Obecnie prace koncentrują się na odcinku ze Skarżyska-Kamiennej do Starachowic Wschodnich. Oddanie trasy po przebudowie jest planowane w sierpniu.
Efektem modernizacji prawie 100 kilometrów linii Skarżysko-Kamienna – Sandomierz będą dobre warunki do przywrócenia regularnego ruchu pasażerskiego z Ostrowca Świętokrzyskiego do Sandomierza. Podróżni zyskają wygodny dostęp do pociągów na 22 stacjach i przystankach. Pociągi pasażerskie pojadą z prędkością 120 km/h, a towarowe 80 km/h.
Roboty na linii planowane są do 2021 roku. Wartość projektu „Prace budowlane na linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna – Sandomierz” to 378,8 mln zł netto. Finansowanie inwestycji pochodzi z Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
Zobacz też:
Miasto z pomocą posłanki Marzeny Okły-Drewnowicz rozpoczyna się walkę o szprychę dla Skarżyska