Trwa budowa tunelu pieszo-rowerowego pod torami przy dworcu PKP w Skarżysku-Kamiennej. Poza budową samego tunelu trwa przesuwanie zabytkowego parowozu oraz przebudowa peronu nr 1.
Zakończył się remont dworca kolejowego w Skarżysku-Kamiennej, ale to nie oznacza końca prac w tym miejscu. Rozkręca się budowa tunelu podziemnego, który połączy Przydworcowe z Dolną Kamienną. Sam dworzec też na koniec zostanie podłączony do tunelu.
Po wyburzeniu części kładki pieszej ekipa firmy Intop z Tarnobrzega rozpoczęła wykop pod tunel. Na drugim końcu tunelu, od strony ulicy Towarowej, też powstaje wykop. Tam kładka nie koliduje z pracami ziemnymi.
Zobacz, jak po remoncie wygląda dworzec PKP w Skarżysku-Kamiennej:
Otwarcie dworca PKP pozwoliło na zlikwidowanie dworca tymczasowego, a to z kolei pozwoli na przesunięcie zabytkowego parowozu Pt47 wzdłuż peronu w kierunku zachodnim. Jego przesunięcie jest konieczne, ponieważ jego obecne miejsce postoju koliduje z zaplanowanymi w tym miejscu pochylniami prowadzącymi do tunelu. Ekipy budowlane układają nowy fragment torowiska, aby móc przesunąć „petuchę”.
Elementem całej inwestycji jest też przebudowa peronu nr 1 i też już się rozpoczęła. Prace zaczęto przy jego wschodnim krańcu. Nowy peron będzie wyglądał tak jak wyremontowany niedawno peron 3.
Więcej o tunelu pieszo-rowerowym w Skarżysku-Kamiennej:
Rozpoczęła się budowa tunelu pod torami w Skarżysku-Kamiennej