Tunel pod torami w Skarżysku już zaprojektowany. Wkrótce start budowy

2908
Kładka nad torami przy dworcu PKP w Skarżysku zostanie zastąpiona przez tunel
Scarnet - internet światłowodowy - Skarżysko-Kamienna
Scarnet - internet światłowodowy - Skarżysko-Kamienna
Scarnet - telefonia komórkowa - Skarżysko-Kamienna
Scarnet - telefonia komórkowa - Skarżysko-Kamienna

Podoba Ci się to, co robimy na ProSkarżysko? Więc może postawisz nam kawę? Dziękujemy! :)

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Już niedługo rozpoczną się prace przy budowie tunelu pieszo-rowerowego pod torami w okolicy dworca PKP w Skarżysku-Kamiennej. Wykonawca już go zaprojektował i wkrótce rozpocznie prace.

Tunel przy dworcu kolejowym w Skarżysku-Kamiennej został już otwarty:

Tunel przy dworcu w Skarżysku już otwarty. Niespodzianka dla mieszkańców i podróżnych

Właśnie rozpoczęła się przebudowa wiaduktu nad torami w ciągu alei Józefa Piłsudskiego w Skarżysku-Kamiennej, a już wkrótce rozpocznie się kolejna inwestycja, która ułatwi przeprawę z jednej strony miasta na drugą.

Budowa tunelu pod torami w Skarżysku rozpoczęła się. Zobacz pierwsze zdjęcia z placu budowy:

Rozpoczęła się budowa tunelu pod torami w Skarżysku-Kamiennej

REKLAMA
Andrzej Bętkowski – kandydat do Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego – Wybory Samorządowe 2024
Andrzej Bętkowski – kandydat do Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego – Wybory Samorządowe 2024
Andrzej Bętkowski – kandydat do Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego – Wybory Samorządowe 2024
Andrzej Bętkowski – kandydat do Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego – Wybory Samorządowe 2024
Tadeusz Sikora – kandydat do Rady Powiatu Skarżyskiego  – Wybory Samorządowe 2024
Tadeusz Sikora – kandydat do Rady Powiatu Skarżyskiego  – Wybory Samorządowe 2024
Tadeusz Sikora – kandydat do Rady Powiatu Skarżyskiego  – Wybory Samorządowe 2024
Tadeusz Sikora – kandydat do Rady Powiatu Skarżyskiego  – Wybory Samorządowe 2024

 

Przebudowany wiadukt przede wszystkim ułatwi przejazd zmotoryzowanym, choć będą z niego też sprawniej korzystać piesi i rowerzyści. I to właśnie z myślą głównie o pieszych i rowerzystach powstaje tunel w okolicy dworca kolejowego.

Początkowo chciano wybudować tunel również dla ruchu kołowego, ale z tych planów nic nie wyszło. Skończyło się na wyborze koncepcji tunelu pieszo-rowerowego, który zastąpi kładkę, po której chodzimy od lat.

Budowa tunelu w okolicy dworca w Skarżysku rozpocznie się jeszcze w tym roku. Inwestycja wykonywana jest w systemie „zaprojektuj i zbuduj”, co oznacza, że wykonawca nie tylko go wybuduje, ale najpierw musi zaprojektować.

tunel skarzysko
Przebieg tunelu pieszo-rowerowego pod torami w Skarżysku-Kamiennej (źródło PKP PLK)

I właśnie zakończyły się prace projektowe i wykonawca wkrótce przystąpi do prac na miejscu. Szczegóły poznamy niedługo. Zacznie się od prac rozbiórkowych w okolicy dworca.

– Wykonawca pozyskuje niezbędne zgody formalno-prawne, które pozwolą na rozpoczęcie prac budowlanych, w tym pozwolenie na budowę. Termin uzyskania pozwolenia na budowę szacowany jest na III kwartał br. Do tego czasu planowane jest rozpoczęcie robót rozbiórkowych w rejonie peronu 1, które nie wymagają ww. pozwolenia – informuje Izabela Miernikiewicz z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe SA.

Budowa tunelu wkrótce ruszy, ale przez jakiś czas wisiała na włosku, czego przyczyną były wysokie zadania finansowego potencjalnych wykonawców.

Więcej o perypetiach związanych z budową tunelu pod torami w Skarżysku pisaliśmy tutaj:

Umowa na budowę tunelu pod torami w Skarżysku podpisana

 

Tunel pod torami PKP w Skarżysku-Kamiennej będzie miał 121 metrów długości i połączy ulice Niepodległości i Towarową. Z tunelu będą wyjścia na perony oraz do budynku dworca. Wyjścia będą wyposażone w windy oraz udogodnienia dla osób niepełnosprawnych. W ramach inwestycji przebudowany zostanie peron nr 1. Z powodu wysokich cen zażądanych przez wykonawców zakres inwestycji został ograniczony i nie będzie przebudowy peronu 2. Inwestycja będzie kosztować ponad 54 miliony złotych brutto, a wykona ją firma Intop Tarnobrzeg. Ma się zakończyć w 2022 roku.

2 KOMENTARZE

  1. W przestrzeni miejskiej Skarżyska nie ma ciekawych obiektów, na których można zawiesić oko, więc o wiele lepsza byłaby estakada, z nowoczesną linią barier i oświetlana na różne sposoby, w zależności od świąt i okoliczności. Kraków w okolicy Płaszowa nie remontował starego tunelu, tylko zafundował sobie właśnie taką estakadę. A nie trzeba być wróżbitą, żeby wiedzieć co u nas będzie się po niedługim czasie działo w tym tunelu…

  2. To fakt, ale … spieszmy się kochać wiadukty, tak szybko odchodzą. Oby turbo-leming znalazł inną posadę bo rozpędził się tak, że niebawem zbuduje lotnisko tj. w Radomiu 🙂 Jedyne rozwiązanie optymalne dla mieszkańców Ziemi Świętokrzyskiej to likwidacja lich województwa (oraz w skali kraju wszystkich powiatów + reforma samorządu gminnego przekazująca im więcej zadań i ograniczająca etaty i dowolność zatrudniania – w administracji rządowej też by się przydało … testy na platformie elektronicznej zamiast papierowych nadzorowane z Wawy i już połowa sukcesu).
    Kraków stolicą regionu przeniesionego w skład Małopolski i wtedy znajdą się zdolni ludzie, a ci z 3 ligi niech znajdą uczciwą pracę podatnicy fundują im etaty już zbyt długo (30 lat w ogóle – 22 lata od poronionej reformy samorządowej wprowadzającej zaprzeczenie demokracji tzn. urząd starosty i kpinę z podatników czyli jego urząd).

Comments are closed.