Podobnie jak w przypadku budowy tunelu pod torami, również wykonawcy chętni przeprowadzić remont dworca PKP w Skarżysku-Kamiennej, zażądali dużo większych kwot, niż ma do dyspozycji PKP.
Po tym, jak pod znakiem zapytania stanęła budowa tunelu pod torami, podobny scenariusz realizuje się w przypadku planowanego remontu budynku dworca PKP w Skarżysku. Po otwarciu ofert przetargowych i w tym przypadku kwoty, jakich zażądali zainteresowani wykonawcy, przewyższają ilość pieniędzy, jakimi dysponują kolejarze.
Wizualizacje dworca PKP w Skarżysku po remoncie i szczegóły remontu:
PKP SA, bo to ta spółka zajmuje się takimi sprawami, ustaliła budżet w kwocie nieco ponad 22 milionów złotych. Tymczasem najtańsza oferta złożona w przetargu przekracza go o kilka milionów. Do przetargu stanęły następujące firmy:
- SKB Warszawa – zaoferowała kwotę 29,8 mln zł brutto
- Budimex – 37,2 mln zł brutto
- Przedsiębiorstwo Budownictwa Ogólnego Kartel – 38,3 mln zł brutto
Co w takiej sytuacji zrobi PKP SA? – Obecnie analizujemy oferty, które wpłynęły w przetargu. Więcej informacji w tej sprawie będziemy mogli udzielić pod koniec lutego – takiej odpowiedzi udzieliła nam Katarzyna Grzduk, Główny Specjalista z Wydziału Prasowego Biura Komunikacji i Promocji PKP SA.
O sytuacji w przypadku budowy tunelu można przeczytać tutaj:
Walka o tunel: Kolejarze analizują, posłanka interpeluje, starosta i prezydent apelują