Scarnet - internet światłowodowy - Skarżysko-Kamienna
Scarnet - internet światłowodowy - Skarżysko-Kamienna
Scarnet - telefonia komórkowa - Skarżysko-Kamienna
Scarnet - telefonia komórkowa - Skarżysko-Kamienna

Podoba Ci się to, co robimy na ProSkarżysko? Więc może postawisz nam kawę? Dziękujemy! :)

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Tunel pieszo-rowerowy pod torami kolejowymi w okolicach dworca PKP w Skarzysku, który zastąpi kładkę, powstanie najpóźniej do końca 2020 roku. Dziś samorządowcy miasta, powiatu i województwa podpisali preumowę, której stroną jest również kolej.

Przed skarżyskim dworcem PKP spotkali się m.in. marszałek województwa Adam Jarubas, wicemarszałek Jan Maćkowiak, starosta skarżyski Jerzy Żmijewski oraz prezydent Skarżyska Konrad Krönig i podpisali preumowę na realizację tej inwestycji.

Plan przewiduje, że prace budowlane zaczną się w przyszłym roku, a zakończa najpóźniej przed końcem. Tunel pieszo-rowerowy zastąpi starą i wysłużoną kładkę nad torami.

Tunel pieszo-rowerowy pod torami:

  • ok. 127 metrów długości
  • 6,2 m szerokości
  • 2,7 m wysokości
  • dostęp z tunelu do peronów schodami i windą (peron 1 będzie miał dodatkowo pochylnię)
REKLAMA
Andrzej Bętkowski – kandydat do Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego – Wybory Samorządowe 2024
Andrzej Bętkowski – kandydat do Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego – Wybory Samorządowe 2024
Andrzej Bętkowski – kandydat do Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego – Wybory Samorządowe 2024
Andrzej Bętkowski – kandydat do Sejmiku Województwa Świętokrzyskiego – Wybory Samorządowe 2024
Tadeusz Sikora – kandydat do Rady Powiatu Skarżyskiego  – Wybory Samorządowe 2024
Tadeusz Sikora – kandydat do Rady Powiatu Skarżyskiego  – Wybory Samorządowe 2024
Tadeusz Sikora – kandydat do Rady Powiatu Skarżyskiego  – Wybory Samorządowe 2024
Tadeusz Sikora – kandydat do Rady Powiatu Skarżyskiego  – Wybory Samorządowe 2024

Koszt budowy to ponad 45 milionów złotych, z czego 31 milionów będzie pochodzić z dofinansowania unijnego. Pozostałą kwotę pokryje PKP PLK.

Samorządowcy podkreślali, że to pierwszy krok w celu poprawy skomunikowania Kamiennej z resztą miasta. Kolejnym krokiem ku temu będzie przebudowa wiaduktu w ciągu ulicy Piłsudskiego. Ta inwestycję wymusiła rezygnacja kolei z budowy tunelu drogowego. Zamiast tego będziemy mieć więc tunel pieszo-rowerowy i przebudowany istniejący wiadukt.

Tunel i wiadukt to nie jedyne inwestycje, jakie czekają dworzec PKP w Skarżysku i jego otocznie. Wkrótce rozpocznie się remont skarżyskiego dworca, a trwają już prace remontowe na linii kolejowej nr 25 na odcinku Skarżysko-Kamienna–Sandomierz.

Aktualizacja

Jak się okazuje, budowa tunelu stanęła pod znakiem zapytania:

Walka o tunel: Kolejarze analizują, posłanka interpeluje, starosta i prezydent apelują

 

3 KOMENTARZE

  1. „Koszt budowy to ponad 45 milionów złotych, z czego 31 milionów będzie pochodzić z dofinansowania unijnego. Pozostałą kwotę pokryje PKP PLK.”
    PKP dołoży do tej inwestycji 14 milionów zł, a samorządowcy w pogoni za przedwyborczym lansem nie raczyli zaprosić na tę okoliczność żadnego przedstawiciela PKP. Ludzie bez skrupułów w tym samorządzie, po trupach gotowi iść, byle utrzymać się przy władzy. Żal.

  2. Dofinansowanie kolei stanowić ma prawie 30 % kosztów całej inwestycji, a afiszowana umowa jest zaledwie preumową, więc spokojnie można było poczekać na termin pasujący wszystkim i nie przywłaszczać sobie cudzego wkładu i nie „przeć na szkło”. W biblii powiedziano, że ostatni będą pierwszymi, a pierwsi usiądą na końcu. A za ten eksces to nawet koniec stołu nie przysługuje, tylko aut poza nim.

Comments are closed.